Gå til innhold

Lyst til å prøve ny distro, SUSE på laptop?


Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Hei!

 

Kunne tenke meg å prøve en ny distro, noen som har erfaringer med (open)SUSE på laptop? Fungerer fint? Støtte for trådløst nettverk? Er installasjonen vanskelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjørte suse på laptopen noen måneder for en tid tilbake. det fungerte stort sett utmerket på min acer tm 8006. trådløst nettverk kom ikke ut av boksen (ipw2200), men etter å ha lastet ned ny firmware til denne gikk det så det sus(t)e.

 

suse er en veldig bra, solid distro som funker kjempebra, og mitt valg til stasjonær pc.

 

kjører ubuntu på laptopen fordi det føles noe "lettere" og jeg synes laptop-støtten er bedre der.

Lenke til kommentar

Jeg er vedig fornøyd med openSUSE. Alt har bare fungert uten noe som helst oppsett på min laptop. Jeg ble spurt om WEP-nøkkel til det trådløse nettverket under installasjonen, og siden det har jeg vært på nett.

 

Innstallasjonen er veldig enkel og forståelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ

Finnes det live-CD til SUSE? hadde vært fint å kunne "smake" litt på det først, og hvordan er openSUSE kontra SUSE Enterprise (eller hva det heter) ?

Lenke til kommentar
hvordan er openSUSE kontra SUSE Enterprise (eller hva det heter) ?

6252658[/snapback]

 

SUSE Linux Enterprise er rett og slett SUSE med support fra Novell og, lengre supportperioder osv. Dette blir primært brukt på servere.

SUSE Enterprise Desktop/SUSE Linux er distroer som er tilgjengelige helt gratis, med 90/60 dagers installasjonssupport om du kjøper den(Husker ikke i farten om det er 60 eller 90) og de har en kortere periode med sikkerhetsoppdateringer enn SLES. Disse er mer rettet mot skrivebordsbruk

Merk at det ikke eksisterer en distro som heter "OpenSUSE", det er bare det Novell har kalt prosjektet, selve distroen heter fremdeles SUSE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...