Gå til innhold

Mage, dei nye talenta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd de nye.

Har faktisk prøvd nesten alle det er.

 

31 Arcane - 20 Fire > Instant Pyro = O.K

31 Arcane - 20 Frost > Saktegjør fienden, grei skade. O.K

20 Arcane - 31 Fire > Bedre en instant pyro, i.o.m at Scorch blir bedre. O.K

31 Fire - 20 Frost ( Ikke noe 31.p Talents) = Beste. Ice Barrier + scorch som hitter over 700. Bedre build får du ikke. Ikke minst shatter, der du har 50% critt på alle spells når fienden er i frost nova. For ikke å glemme blastwave som critter rundt 1300.

 

Scorch + Frostnova + Blastwave + Fireblast = Imba.

Lenke til kommentar

31 Fire - 20 Frost ( Ikke noe 31.p Talents) = Beste. Ice Barrier + scorch som hitter over 700. Bedre build får du ikke.

 

Det spørs helt hva du er ute etter. Maks skade, eller hva?

 

Jeg kommer trolig til å ta en dyp frost-build, kanskje opp til Imp Counterspell i Arcane, men vet ikke helt om det enda.

 

Denne kunne jo være interessant, f.eks

 

http://www.wowhead.com/talent/?obhgZZVAG0oftAo

(12 arcane - 39 frost).

 

Øystein

Lenke til kommentar
Jeg er lvl 43 med magen min nå, og lurer på om Ice Barrier egentlig er så bra? er å absorbrere 800 dmg på lvl 60 så bra?

6252741[/snapback]

 

Jeg synes den er meget grei å ha, spesielt nå som den i 1.11 skal stacke med powerword: shield.

 

De 800 skadene den absorberer har reddet meg flere ganger i PvP og PvE når jeg trenger f.eks å drive med massiv AoEing, som med Whelps hos Onyxia, og Imps i Molten Core.

 

Den og Ice Block er to ting jeg ikke kan klare meg uten.

 

Øystein

Lenke til kommentar
PvP DMG/PWN spec for 1.11

 

http://www.wowhead.com/talent/?kf0EboboZtgMzf0ux

 

Den "eneste" ifølge en vår servers Ultimate mages ;)

6252839[/snapback]

Der var det brukt talents på ubrukelige ting som Arcane Resilience og Magic Absorption. Jeg ville heller gått for denne Scorch-builden for PvP:

http://www.wowhead.com/talent/?odxVf0boZVghzf0ux

 

Imo er det for kjedelig å være avhengig av 3 sekunder for hver gang man skal gjøre dmg. Derfor ville ikke jeg satsa på 5/5 Imp. Fireball og heller la den være 3.5 sec og bruke den som en 'opener'. I en vanlig gank kunne jeg kanskje tenkt meg dette som en start:

Sheep (1.5 sec) -> Fireball (3.5 sec) -> Scorch (1.5 sec) -> Fire Blast (1.5 sec) osv osv. og fylle på med Scorch/Fire Blast om hverandre og bruk Scorch så fort target har Impact. Etterhvert kan man begynne med burst-damage. F.eks. en kombo med CoC -> Fire Blast -> PoM-Pyro -> Blast Wave.

 

Går det galt er det bare å sheepe + løpe eller sheepe og prøve på nytt uten Blast Wave/PoM (Kanskje motstanderen også har brukt opp sine cooldowns).

 

Det jeg liker med mage er at det er lett å kontrollere kamper i PvP. Man føler at man er guden i kampen. Som Warrior er det noe jeg virkelig savner. Jeg kan ikke bare bandasjere meg opp uten videre hvis ting går galt. Som Mage må du huske at det er du som skal ha kontrollen. Du bestemmer om du vil starte kampen på nytt med en Sheep. Du bestemmer når du trenger avstand (Frost Nova, CoC, Blast Wave, Impact).

 

 

Som nenvt tidligere anbefaler jeg Scorch (10% crit med talents) fremfor Fireball. Scorch er 1.5 sec. Skaden man gjør med fire-spells øker jo mer man bruker Scorch. PoM+Pyro kommer til å gjøre vondt jo lenger ut i kampen man venter med å bruke det. I tillegg har man mange instants.

 

- Blast Wave med ekstra 6% crit (+Ignite) og 10% ekstra skade (og 15% ekstra om du har Imp- Scorch)

- PoM-Pyro med ekstra 6% crit (+Ignite) og 10% ekstra skade (og 15% ekstra om du har Imp- Scorch)

- Fire Blast hvert 6.5. sekund og 10% ekstra crit og skade med talents (og 15% ekstra om du har Imp- Scorch)

- Cone of Cold hvert 10. sekund

- Frost Nova hvert 25. sekund (bruk rank 1) for å skaffe avstand far motstanderen i opptill 8 sekunder.

- Arcane Explosion med 6% esktra crit fra talents

- Blink. Den blinker.

 

 

I dag skulle jeg vært Mage igjen. *se stygt på warrioren* :thumbdown:

 

Edit: Et par feil.

Edit: Glemte Arcane Explosion!

Edit: Og Blink! :/

Endret av Meldarion
Lenke til kommentar

Ikke velg Ice Barrier. Den absorber altfor lite iforhold til dagens skade, og den kan dispelles av både priest og paladins (Hvis jeg ikke tar helt feil), ihvertfall priest.

 

Mages er fortsatt like lette å ta for godtspillende Hunters, Druids, Warlocks, Shamans og Priests.

1.11 Mage Review var en skandale, og blir den slik den blir, er min og mange andres mage lagt i søpla.

Lenke til kommentar

5/5 Magic Absorption: Increases all resistances by 10 and causes all spells you resist to restore 5% of your total mana.

 

10 Resistance til alt er jo ganske greit, men det er ikke verdt det for PvP. Å få 5% mana tilbake hver gang man resister er bare tull. Mager har ikke noe mana-problem i PvP. Og hvor ofte resister man? Kanskje 1 gang i året.

 

Dette er et talent for PvE hvor man krever resistance. F.eks. C'Thun, Viscidus, Ragnaros, Vael, drakes i BWL og den type ting.

 

 

1/1 Arcane Resilience: Increases your armor by an amount equal to 50% of your Intellect.

 

På level 60 har du rundt 300-400 Intellect. Jeg ser ikke helt poenget med 150-200 armor mer. Det er mildt sagt ubrukelig. Eneste poenget jeg kan se er å putte poeng i det for å få Arcane Mind.

 

Håper det var det du var ute etter :)

Lenke til kommentar

Alle jeg har snakka med undervurderer arcane resilience hardt. Det er det ingen grunn til. Med 400 int (vanlig som bra geara 60) øker det armor med 20% (jeg hadde 1k armor på min mage). Shaman, druid og warrior krever 5 talentpoints for 10% økning i armor.

 

200 armor er også ekvivalent med å ha en mark og tyranny equippa eller lignende, og gir deg ~3% mindre fysisk skade mottatt (alt etter hva din tidligere ac var). 3% mindre skade tatt for ett talentpoint er overhodet ikke en waste.

Lenke til kommentar
Ikke velg Ice Barrier. Den absorber altfor lite iforhold til dagens skade, og den kan dispelles av både priest og paladins (Hvis jeg ikke tar helt feil), ihvertfall priest.

 

Mages er fortsatt like lette å ta for godtspillende Hunters, Druids, Warlocks, Shamans og Priests.

1.11 Mage Review var en skandale, og blir den slik den blir, er min og mange andres mage lagt i søpla.

6254204[/snapback]

 

Før du kaster magen din i søpla, kan jeg får dine items?

 

Jeg synes reviewn ser ganske allright ut, frost har fått seg en grei boost, to av 'must have' talentsene i arcane er nå trainable (IAE og Evocation).

 

Mange mages synes at mages skal være überultradeluxepåtopp damage-klassen. Ifølge Blizzard har det ikke vært deres intensjon.

 

Ice Barrier absorberer kanskje altfor lite skade, men enhver skade absorbert gjør at du overlever lengre, og kanskje nok til at du får av den siste scorchen mot den j... warlocken, eller hunteren (i PvP), eller at du kommer deg vekk fra et mob du har feilberegnet mot.

 

I PvP er Ice Barrier et must hvis du skal hjelpe til med å ta forskjellige steder i Alterac Valley f.eks. En mage med Ice Barrier, Ice Armor og Mana Shield er perfect for å dra vaktene vekk fra en graveyard. Jeg *må* bruke IB hvis jeg skal ha en sjans for å ri forbi et Tower som ikke er tatt, f.eks på vei til horde Relief Hut.

 

Øystein

Lenke til kommentar
PvP DMG/PWN spec for 1.11

 

http://www.wowhead.com/talent/?kf0EboboZtgMzf0ux

 

Den "eneste" ifølge en vår servers Ultimate mages ;)

6252839[/snapback]

Der var det brukt talents på ubrukelige ting som Arcane Resilience og Magic Absorption. Jeg ville heller gått for denne Scorch-builden for PvP:

http://www.wowhead.com/talent/?odxVf0boZVghzf0ux

 

Imo er det for kjedelig å være avhengig av 3 sekunder for hver gang man skal gjøre dmg. Derfor ville ikke jeg satsa på 5/5 Imp. Fireball og heller la den være 3.5 sec og bruke den som en 'opener'. I en vanlig gank kunne jeg kanskje tenkt meg dette som en start:

Sheep (1.5 sec) -> Fireball (3.5 sec) -> Scorch (1.5 sec) -> Fire Blast (1.5 sec) osv osv. og fylle på med Scorch/Fire Blast om hverandre og bruk Scorch så fort target har Impact. Etterhvert kan man begynne med burst-damage. F.eks. en kombo med CoC -> Fire Blast -> PoM-Pyro -> Blast Wave.

 

Går det galt er det bare å sheepe + løpe eller sheepe og prøve på nytt uten Blast Wave/PoM (Kanskje motstanderen også har brukt opp sine cooldowns).

 

Det jeg liker med mage er at det er lett å kontrollere kamper i PvP. Man føler at man er guden i kampen. Som Warrior er det noe jeg virkelig savner. Jeg kan ikke bare bandasjere meg opp uten videre hvis ting går galt. Som Mage må du huske at det er du som skal ha kontrollen. Du bestemmer om du vil starte kampen på nytt med en Sheep. Du bestemmer når du trenger avstand (Frost Nova, CoC, Blast Wave, Impact).

 

 

Som nenvt tidligere anbefaler jeg Scorch (10% crit med talents) fremfor Fireball. Scorch er 1.5 sec. Skaden man gjør med fire-spells øker jo mer man bruker Scorch. PoM+Pyro kommer til å gjøre vondt jo lenger ut i kampen man venter med å bruke det. I tillegg har man mange instants.

 

- Blast Wave med ekstra 6% crit (+Ignite) og 10% ekstra skade (og 15% ekstra om du har Imp- Scorch)

- PoM-Pyro med ekstra 6% crit (+Ignite) og 10% ekstra skade (og 15% ekstra om du har Imp- Scorch)

- Fire Blast hvert 6.5. sekund og 10% ekstra crit og skade med talents (og 15% ekstra om du har Imp- Scorch)

- Cone of Cold hvert 10. sekund

- Frost Nova hvert 25. sekund (bruk rank 1) for å skaffe avstand far motstanderen i opptill 8 sekunder.

- Arcane Explosion med 6% esktra crit fra talents

- Blink. Den blinker.

 

 

I dag skulle jeg vært Mage igjen. *se stygt på warrioren* :thumbdown:

 

Edit: Et par feil.

Edit: Glemte Arcane Explosion!

Edit: Og Blink! :/

6253096[/snapback]

 

det er ein ting eg lurer på .. du har ikkje tatt i 2 poeng i incinerate. er det ein feil? for den er jo perfekt i eit scorch build

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...