Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

veit ikke hva som er galt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei. jeg har kjøpt meg en ny pc. amd x2 4,2, 2048 ram og x1800xt skjermkort. har denne strømforsyninga http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...LBBR2&mcat=c346

 

så funker d ikke å starte pcen min. men hvis jeg kobler strømforsyninga inn i en annen pc, funker den.

 

lurer på om jeg trenger en sterkere strømforsyning.

 

hva tror dere?

6243693[/snapback]

Nei, tror ikke det har noe med strømforsyninga å gjøre. Men:

har du plugget inn strøm direkte i grafikk-kortet?

har du prøvd å starte med en av rambrikkene, så den andre?

har du sjekket at prosessoren står riktig i sokkelen?

har du tatt ut alle andre unødvendige ting mens du prøver?

er OS lagt inn? får du ingen ting i det hele tatt? grønt lys på HK, andre lys?

Lenke til kommentar
joda. neonlysa blinker en gang

6243779[/snapback]

Høres litt kjent ut, husker jeg hadde også lysene blinke en gang da jeg bygget PCen min. Om jeg husker riktig var det noe jeg glemte å koble til/koblet til feil noe(var i 2003 så husker ikke). Tror ikke det er strømforsyningen din hvis du sier den funker i en annen PC. Les i manualen hva det grønne lyset på hovedkortet betyr.

Lenke til kommentar
MiljO,05/06-2006 : 01:48]joda. neonlysa blinker en gang

6243779[/snapback]

Høres litt kjent ut, husker jeg hadde også lysene blinke en gang da jeg bygget PCen min. Om jeg husker riktig var det noe jeg glemte å koble til/koblet til feil noe(var i 2003 så husker ikke). Tror ikke det er strømforsyningen din hvis du sier den funker i en annen PC. Les i manualen hva det grønne lyset på hovedkortet betyr.

6243860[/snapback]

Betyr ikke det grønne lyset vanligvis at HK får strøm? Det høres ut som at strømforsyninga er kortsluttet, og skrur seg selv av - evt. er overbelastet. Jeg tror ikke det er overbelastet, så du må sjekke koblingene. Kan også være at du har vært borti no på HK, eller mistet en skrue eller no sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...