Gå til innhold

Skjuler du ditt IP i forbindelse med P2P-nettverk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler meg ikke truet i Norge, føler jeg er så lite et offer. Og laster heller ikke så mye, dog. ganske mye torrent, men føler sistnevnte er sikrere.

Men kommer det en grei norsk guide til å skjule ip, så hadde jeg nok utført den. :)

Genialt hadde det vært om det var mulig å legge inn proxy osv. inn i Linux routeren (wrt54g).

Skrevet (endret)

Vel, handler nødvendigvis ikke om å skjule seg fra de amerikanske interesseorganisasjoner men heller et anonymitetsprinsipp på nettet.

Det finnes flere firmware til Linksys WRT54G som f.eks Sveasoft og Talisman som gir den tonn av ekstra funksjonaliteter men du må ha versjon 3 av routeren vel å merke.

Endret av überGoliath
Skrevet

PeerGuardian er vel nærmest ubrukelig. Hvis de vil ha tak i IP-adressen din, så får de tak i den. Dessuten kan IP-blokker for et firma endre seg, så plutselig har firmaet flyttet til et annet nettverk og vips må PG oppdateres.

Det eneste den muligens kan hjelpe for er "forgiftning" av nettverket, men har mine tvil om det er særlig vellykket.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg laster uansett bare ned familiefilmer og feriebilder, så den saken er grei. Egentlig føler jeg meg ikke truet i Norge, så jeg ser ikke behovet for å skjule IP-adressen.

Ueland, poll?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...