Gå til innhold

Hvor stort kan et bilde i en mms være (i Kb)?


Anbefalte innlegg

Se topic.

 

Bakgrunn for spørsmålet er at kjæresten min har fått ny telefon (BQ-S EF81) og når hun tar bilder på full oppløsning (1600x1200) kan de ikke brukes i MMS. det kommer en mld om at bildet r for stort. Hun må sette ned kvaliteten til 640x480.. Er dette normalt, og er det ikke hensikten med en 3G telefon at man skal kunne sende store bilder??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sende opptil 300kb med data i en mms melding. Om dama di vil sende rundt bildene i full størrelse må hun enten få størrelsen ned til 300kb eller sende det som epost (hvordan dette gjøres vet jeg ikke, men er nok muligens litt komplisert?)

Størrelsen på mms kommer nok til å kunne gå opp etterhvert, men det er ennå ny teknologi og mange har ikke 3g telefoner men gammelt utstyr som igrunn var beregnet for mms. og de kan da heller ikke motta så store bilder som de nyeste mobilene har mulighet til idag.

Lenke til kommentar
100KB på K700 og noen av SE-telefonen som ble lansert omtrent samtidig. Vet ikke hvordan det er nå for tiden. Min N70 har forsåvidt ingen begrensing, men det står advarsel om at det ikke er sikkert at meldingen kan sendes.

6237488[/snapback]

Det er vel heller slikt at operaøterene har settet en grense?

Mener å huske det var 300kB hos Telenor og 200kB hos Netcum.

Lenke til kommentar
100KB på K700 og noen av SE-telefonen som ble lansert omtrent samtidig. Vet ikke hvordan det er nå for tiden. Min N70 har forsåvidt ingen begrensing, men det står advarsel om at det ikke er sikkert at meldingen kan sendes.

6237488[/snapback]

Det er vel heller slikt at operaøterene har settet en grense?

Mener å huske det var 300kB hos Telenor og 200kB hos Netcum.

6237537[/snapback]

Når jeg hadde k700, kunne jeg ikke sende mmser på mer enn 100kb. Da fikk jeg feilmelding. Har hørt om flere med samme tilfelle. Sender jeg mms på over 300kb kommer de ikke frem, men jeg kan sende den fra telefonen :p

Lenke til kommentar
100KB på K700 og noen av SE-telefonen som ble lansert omtrent samtidig. Vet ikke hvordan det er nå for tiden. Min N70 har forsåvidt ingen begrensing, men det står advarsel om at det ikke er sikkert at meldingen kan sendes.

6237488[/snapback]

Det er vel heller slikt at operaøterene har settet en grense?

Mener å huske det var 300kB hos Telenor og 200kB hos Netcum.

6237537[/snapback]

 

350kB hos NetCom, tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Maks standard grense er 100 Kb, i praksis rundt 80-90 Kb (avhengig av type data) fordi det brukes noen data til å sende og totalt må det ligge under 100Kb.

Hovedpoenget er at man skal være sikker på at mottaker kan motta mms`en.

Hjelper ikke hvis den ene kan sende 300 Kb hvis ikke mottakeren kan motta mer enn 100Kb.

For full kompabilitet settes altså grensen til 100 Kb

Lenke til kommentar
Maks standard grense er 100 Kb, i praksis rundt 80-90 Kb (avhengig av type data) fordi det brukes noen data til å sende og totalt må det ligge under 100Kb.

Hovedpoenget er at man skal være sikker på at mottaker kan motta mms`en.

Hjelper ikke hvis den ene kan sende 300 Kb hvis ikke mottakeren kan motta mer enn 100Kb.

For full kompabilitet settes altså grensen til 100 Kb

6254802[/snapback]

Hos hvem?

Lenke til kommentar

Stemmer ikke det der.

 

I alle nett i Norge og utland er det maks 300kbyte som kan sendes som MMS. Ofte KAN du være heldig å kunne sende større meldinger i egen tilbyders nett og mellom samme operatør(eg fra Tele2 til Tele2 KAN du om du er heldig sende meldinger som er større)

 

MEN problemet er ofte selve telefonen. Mange telefoner støtter ikke større enn 300kb, og mange ikke det engang. På bla Samsung kan du også velge hvilken MMS versjon du vil sende med, alt fra 100kb til 300kb. Eldre Nokia og Siemens støtter bare usle 30-50kb.

 

Men bottomline: Maks 300kb, resten avhenger av telefonen, dette gjelder også bildestørrelser, lydformater osv. MMS er desverre ikke så universalt som det kan virke.

 

|Hit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...