Gå til innhold

noen ord om Chess


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vet ikke om dette har blitt tatt opp før...

Jeg har Chess som mobil abn. og jeg må si at bortsett fra kostnadspriser er jeg ikke fornøyed med Chess som mobil operatør..

opplysninger på hjemmesiden er ikke bra..

det tar DAGER før jeg får svar på epost sps...

hver gang jeg lurer på noe så må jeg enten ringe eller sende dem e-post..

så, sps. mitt er..

siden NetCom har kjøpt Chess..så gjelder opplysninger som er på NetCom sin side på Chess brukere?

jeg har ringt KS for noen månder siden og har spurt dem hvor kan jeg gå for å finne siste oppdateringer og de sa at det ikke finnes noe sted og de har innrømt selv at dems hjemmeside er ikke ideal for å få sistenytt..

hva syuns dere om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Du er absolutt ikke den første eller eneste som uttaler misnøye med Chess. Gjengangeren er dårlig og treg kundeservice, manglende kunnskaper hos KS, lite informasjon på nettsider, feil med SIM-kort, osv.

 

Selv om Chess eies av NetCom's eiere og leier nettverk av NetCom, betyr dette ikke at Chess=NetCom. NetCom kundeservice er til for NetCom sine kunder, ikke Chess sine. Tekniske løsninger vil være noenlunde like for de som bruker Chess og de som bruker NetCom. Det vil si at hvis du mangler oppsett for MMS/GPRS så kan du laste ned dette fra http://netcom.no/ota i stedet for fra Chess sine nettsider. Men det betyr ikke at alle løsninger som NetCom's kunder kan få, er tilgjengelige for Chess-kunder. Nevner f.eks. SMSPluss, MinSide, SMS/MMSmania, osv, osv.

 

jeg har ringt KS for noen månder siden og har spurt dem hvor kan jeg gå for å finne siste oppdateringer ...

 

Oppdateringer til hva? Mobiltelefonen? Disse finnes i noen tilfeller på produsentens hjemmeside, men i de fleste tilfeller må telefonen leveres inn til et serviceverksted via den butikken hvor telefonen er kjøpt.

 

Og for dere som er lei av Chess men tror NetCom/Teleno er mye dyrere, sjekk ut NetCom SmartTalk og Telenor FriFiks. Ca samme priser som Chess KnockOut, men mye bedre kundeservice og ikke minst - et stort nettverk av forhandlere som kan hjelpe til.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar

siste oppdateringer som NetCom og Telenor har på deres hjemmsider..

som feks, da jeg kjøpte N70 måtte jeg ringe dem for å høre om priser og til min surprise han som tok telefon viste ikke prisen så måtte han sette samtalen til en annen..

og da jeg spurte han om Chess har fri 3G så sa han at for tiden er 3G fri for Chess brukere men det han vet ikke hvor lenge tilbudet holder..

slike "nyhets oppdateringer" bør Chess ha på dems hjemmeside..

og en ting til med Chess SIM KORT...

nå har jeg fått nytt SIM KORT i posten og i brevet som følger med står det at nytt SIM KORTET er oppdatert for bruk av MMS og 3G..hva er garantien for at MMS og 3G kommer til å fungere på det nye kortet!

er det noen måte å finne det ut på forhånd før chess brukere får beskjed om å bytte det det nye kort med gammele?

Lenke til kommentar
siste oppdateringer som NetCom og Telenor har på deres hjemmsider..

som feks, da jeg kjøpte N70 måtte jeg ringe dem for å høre om priser og til min surprise han som tok telefon viste ikke prisen så måtte han sette samtalen til en annen..

og da jeg spurte han om Chess har fri 3G så sa han at for tiden er 3G fri for Chess brukere men det han vet ikke hvor lenge tilbudet holder..

 

Dette går inn under kvoten på "dårlig kunnskap hos kundeservice" hos Chess.

 

slike "nyhets oppdateringer" bør Chess ha på dems hjemmeside..

 

Jepp, men det koster penger. Chess selger et billig (og dårlig) produkt og pengene går (gikk) til å finansiere Vollviks børs-lek.

 

og en ting til med Chess SIM KORT...

nå har jeg fått nytt SIM KORT i posten og i brevet som følger med står det at nytt SIM KORTET er oppdatert for bruk av MMS og 3G..hva er garantien for at MMS og 3G kommer til å fungere på det nye kortet!

er det noen måte å finne det ut på forhånd før chess brukere får beskjed om å bytte det det nye kort med gammele?

6236215[/snapback]

 

Ingen garanti for at kortet vil fungere. Hvis de i tillegg har sendt ut et brev med nytt SIM uten å påføre dato/klokkeslett for når SIM-kortet blir aktivert, så er det rett og slett fullstendig useriøst - atter en gang.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Mitt tips:

Bytt operatør, så forteller vi Chess hva vi mener om selskapet!

Det er vel dessverre den eneste makta vi har, men den er virkningsfull. Eneste taperen er jo Chess. Vi kunder finner andre, og minst like bra, produkter hos andre leverandører.

 

Jeg tørr påstå at Chess har skaffet seg et kjempeproblem ved å ikke ta kundene deres på alvor. Heldigvis har ikke Chess bindingstid på abonnentene sine...

Lenke til kommentar

men pologutt..

Chess er den beste på markedet akurrat nå når det gjelder kontant kort..

jeg vt at TalkMore og Mobyson er billigere men Chess har en ting som de ikke har og det er konantkort som kan kjøpes på butikker..

og ikke minst..

Chess Knock-out har kjempe bra priser..

0,55 for alle telefonnett i norge (ikke sps. nummer) og ingen binding eller månedsavgift..

kan noen av de andre mobiloperatører slå den!

Lenke til kommentar

Du har Tele2 med ett øre lavere priser. De benytter telenors nettverk. Kundesørvisen hos Tele2 er varierende, mange er fornøyde, mens mange er misfornøyde.

Hos Chess virker det som om de fleste er misfornøyd med kundesørvisen om dagen. Det er der hovedproblemet til selskapet ligger, mener jeg. Tar de ikke kundene på alvor, mister de kunder.

Tele2 svarer i alle fall på epost, og, i følge mange, svært raskt også.

 

Når det gjelder kontantkort, har jeg ikke like mye informasjon.

Du får kjøpt pakke i butikk ja, men en god kundesørvis er alfa omega, etter min mening. Ikke alle er borti kundesørvisen, men når de først må det, er det kjekt å vite at svaret kommer raskt, og at du faktisk får svar på det du spørr om!

Lenke til kommentar

Jeg har litt varierende erfaringer med Chess. De første par årene var jeg veldig fornøyd med alt, men det kan være fordi jeg nesten ikke hadde behov for kundeservice.

 

Etter at de begynte å flytte oss over til Netcoms nett har alt blitt mye verre. Jeg føler at de prøver å skjule sine hensikter med flyttingen og det liker jeg ikke. I tillegg er det mye rot og dårlig informasjon. Jeg får ikke svar på halvparten av det jeg spør om på mail, selv med konkrete nummererte spørsmål får jeg bare et standardformular med svada tilbake.

 

Jeg blir i Chess intill videre. jeg har blitt fortalt at jeg kan beholde Telenornettet en stund til, men de aner selvsagt ikkke hvor lenge. Så snart de flytter meg porterer jeg.

 

Jeg kommer nok til å skifte til Tele2 Champion da jeg vil ha telenor-dekning og lave priser. Tele2 har også den fordelen at jeg kan få nye SIM-kort gratis i løpet av sekunder.

Endret av oro2
Lenke til kommentar
Du har Tele2 med ett øre lavere priser. De benytter telenors nettverk. Kundesørvisen hos Tele2 er varierende, mange er fornøyde, mens mange er misfornøyde.

Hos Chess virker det som om de fleste er misfornøyd med kundesørvisen om dagen. Det er der hovedproblemet til selskapet ligger, mener jeg. Tar de ikke kundene på alvor, mister de kunder.

Tele2 svarer i alle fall på epost, og, i følge mange, svært raskt også.

 

Når det gjelder kontantkort, har jeg ikke like mye informasjon.

Du får kjøpt pakke i butikk ja, men en god kundesørvis er alfa omega, etter min mening. Ikke alle er borti kundesørvisen, men når de først må det, er det kjekt å vite at svaret kommer raskt, og at du faktisk får svar på det du spørr om!

6241190[/snapback]

 

Et annet viktig poeng med chess/tele2, veldig billig å ringe i sverige med tele2, samt mulighet for mobil familie, eneste fordelen chess har er mulighet for 300,- i rabatt på nye mobiler per år...

Lenke til kommentar
Et annet viktig poeng med chess/tele2, veldig billig å ringe i sverige med tele2, samt mulighet for mobil familie, eneste fordelen chess har er mulighet for 300,- i rabatt på nye mobiler per år...

6244990[/snapback]

 

Det med billigere i Sverige og mobil familie var viktige ting når jeg fra Chess over til Tele2.

Var egentlig fornøyd med Chess, men det ble litt for mange småting som gjorde at jeg ble lei....og ikke minst så må jeg ha Telenor dekning....

 

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...