Gå til innhold

Testing av bluetooth


Anbefalte innlegg

kbtserialchat funker og er ganske moro å leke med. Artig å sitte på PC'en og styre mobilen. Men jeg får ikke AT* kommandoer til å fungere. Jeg får bare feilmeldinger uansett hvilken kommando jeg prøver, inkludert AT*, akkurat som om * var feil tast? Noen som har prøvd?

 

Jeg får satt opp rfcomm og kobla til serial port service'n på mobilen. Jeg har prøvd å skrive til og fra ved hjelp av

cat /dev/rfcomm0

og

cat >/dev/rfcomm0

 

Det går fint å sende kommandoer. Men responsen ser helt gal ut. Det kommer tegn hele tiden. Og mange av tegnene blir gjentatt med mange tomme linjer mellom. :hmm: Noen som har prøvd dette?

 

kandy fungerer ikke, selv om jeg har satt den opp til å bruke /dev/rfcomm0 og denne devicen er kobla til serie port servicen. Når jeg trykker på 'connect' skjer absolutt ingen ting. Ingen respons, ingen feilmeldinger...

 

Noen som vet om et alternativ til kandy for å laste ned bl.a kontaktlista? Det kan godt være noe som funker med iR, da protokollen skulle være den samme, så vidt jeg har forstått?

 

Blåtann tips og triks og moro taes imot med takk, uansett hva det er. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får satt opp rfcomm og kobla til serial port service'n på mobilen. Jeg har prøvd å skrive til og fra ved hjelp av

cat /dev/rfcomm0

og

cat >/dev/rfcomm0

6232130[/snapback]

Problemet fikses med følgende kommando:

stty -F /dev/rfcomm0 -echo

 

Vet ikke helt hvordan logikken er, men den echo'en som terminalen gir ut går visstnok i retur til mobilen igjen som input ellers. Og da får man en evig sløyfe med kommandoer....

 

Fortsatt ingen andre som har eksperimentert med linux og blåtann og har noen gode tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...