Gå til innhold

Hjelp med services.exe feilmeding: 1073741819


Anbefalte innlegg

Hei,

 

(Først vil jeg bare si at jeg postet dette et annet sted, men etter å se bedre etter er vel dette er mer passende sted å poste dette. Beklager for noe bry.)

 

Jeg har et "lite" problem som jeg håper noen her kan hjelpe meg med. Jeg jobber med IT og skal sette opp en PC til en bruker her på bedriften, som jeg har gjort 100x før. Dette her er da snakk om en Dell PC, som jeg har fått rett fra dem, nettopp tatt ut av boksen.

Eneste som jeg har fått satt inn før jeg fikk problem var Acrobat Reader. Utenom det er det snakk om en helt ny PC.

 

Det oppsto etter jeg rebota, så fikk jeg feilmeldingen:

The system process

'C:\WINDOWS\system32\isass.exe' terminated unexpectedly with status code - 1073741819. The system will now shut down and restart."

 

Jeg søkte på nett, og som dere sikkert tenker på først, Blaster! Men nei, det var ikke det. Etter å ha lest ca 100 forumposter om dette, var det en som nevnte Skjermkort driver. Jeg installerte nytt skjermkort driver, og riktig nok! Da ble jeg kvitt problemet!

 

Desverre så er det alltid et men...

 

Neste gang jeg da rebota fikk jeg:

The system process

'C:\WINDOWS\system32\services.exe terminated unexpectedly with status code - 1073741819. The system will now shut down and restart."

 

Ikke nå igjen tenkte jeg da, og starta på nye google søk. Men denne gangen har jeg ikke funnet noe annet svar enn Blaster/virus også vidre. (jeg har kjørt fixblast.exe og den fant ingenting)

 

Vi sitter bak en firewall + jeg antar at de nyeste sikkerhets oppdateringene er inne på maskinen som er satt opp av Dell.

 

For ytterlig informasjon så skjer dette når man skal -logge inn- på en bruker. Det er ikke noe forskjell om det er på Domenet eller lokalt. Om man venter kommer også forsåvidt feilmeldingen før man logger inn.

 

Jeg har også prøvd cleanboot. Det samme skjer da også.

 

Er det noen som har noen anelse om hva som kan være feil? Og hvordan jeg kan få fikset dette?

 

Tusen takk til all hjelp!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Dette er sikkert for sent, men skriver likevel...

 

Jeg har nettopp hatt samme problem, men jeg fant ut at i temp mappen (Documents and settings\"brukernavn"\Lokale instillinger\temp\ ) ligger det 2 filer i en under katalog som heter services.exe. Di har et navn til bak exe, men jeg slettet di og etter det funker det fint... Det hele begynte med en liten Trojan-virus....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...