Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny tråløs router. Hvilken, D-Link DGL-4300 best?


Anbefalte innlegg

alle modeller som støtter mimo og n vil nok ikke gi deg den største ytelsesøkningen. Men det kan gi deg et mer stabilt oppsett med bedre signal og max ytelse for G standarden. Dessuten vil du da få muligheten for å oppgradere litt etterhvert over til f.eks PreN

 

Forskjellen på GS og GL modellene er rett og slett at GS støtter SpeedBooster teknologi.

 

Håper dette var til noe hjelp :)

6389636[/snapback]

 

Dette var til stor hjelp! :) Men tror du det vil lønne seg å vente litt med å kjøpe den PreN routeren? Det kan jo komme noen bedre routere. Jeg leste denne artikkelen skjønner du. Den fikk ikke akkurat toppresultater. Og mimo er vel ikke noen standard? PreN er vel bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MIMO er ressultatet av utvikling i rettning 802.11n noe som forøvrig PreN også er, Det hele bygger på å gjøre om støy til nyttig signal :) noe dem har klart ved hjelp av en tredje antenne og multiple sendere/mottakere. Nå gidder jeg ikke gå helt inn på alle detaljene rundt mimo teknologien som også faktisk blir brukt i PreN, men da litt mer utviklet i rettning N standarden og med høyere hastighet enn vanlig MIMO.

 

PreN går en spennende fremtid i møte, noe jeg garantert kommer til å følge og jeg vil nok tro at WRT300n kan bli en kassasuccess som WRT54G/GS har vært.

 

 

Nå sies det at N skal kunne ha muligheten til å kjøre på 600mbits og også kjøre på 5Ghz i stede for 2.4 som PreN/G/B kjører på nå. Det sies også at brikkesettet i f.eks WRT300n skal kunne oppgraderes via software til å kjøre TRU-N men nå er dette kun i spekulasjonsfasen inntil videre.

 

Når det gjelder denne artikkelen du refererer til, så for det første bruker WRT300n-USA modellen Broadcom chipset/CPU osv.... mens EU modellen bruker Atheros sitt chipset Intel CPU osv.. Det sies at dette skal være bedtraktelig bedre enn Broadcom sitt sett. Da jeg først fikk min WRT300n, hadde jeg lignede problemer som diskuteres om USA modellen med dårlig støtte for G enheter, men etter oppdatering til siste firmware(v2.00.11) ble dette mye bedre og jeg har nå 54mbits uansett hvor jeg befinner meg i huset med en G adapter :) noe jeg ikke kan si at jeg hadde med mitt WRT54GS+7db antenne oppsett.

 

Jeg har dessverre ikke enda fått prøvd ut PreN siden jeg venter på en 3.part firmware til min router nummer 2. Slik at jeg kan kjøre dem i Client Bridge/WDS mode.(med andre ord på GPL source coden til V2.00.11 firmwaren komme ut først slik at dd-wrt,HyperWRT Thibor kan kompilere en firmware med støtte for WRT300n) Krysser fingrene for at dette skal skje i nærmeste fremtid :)

 

Men som sagt jeg har ikke noe å utsette på å investere i PreN nå :)

Man får liksom nytte utav MIMO teknologien uansett med G oppsett og det koster ikke noe serligt mer for en PreN router i forhold til en vanlig G router, så jeg er ikke i tvil i allefall :)

 

Håper du finner ut av det :)

Endret av Devlish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...