Gå til innhold

kommentar til br()


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den vil kjøre én gang dersom $a == 0

 

Fin funksjon trondes (i prinsippet, sjelden jeg skriver mange br etter hverandre)

 

Dette bare minner meg på hvor sinnsykt mange funksjoner det finnes i php.

Tror verken jeg er har vært borti str_repeat eller str_pad før. (fant str_pad da jeg så på str_repeat)

Lenke til kommentar

din br() vil selfølgelig virke, men er noe unødvendig spør du meg.

 

Men når det kommer til din bruk av while så er det selfølgelig ikke riktig måte å gjøre den jobben på, her vil en for() løkke gjøre jobben langt lettere, men while løkken gjør jobben like godt om du bytter ut ett = med en !

 

function br($a = 1)
{
$i = 0;
while($i != $a)
{
echo '<br />';
$i++;
}
}

 

eventuelt

 

while($i < $a){...}

 

det er mange måter å få gjort en jobb, men er vel ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt?

 

(PHP har rundt 750 ferdigskrevne funksjoner + PEAR pakkene(som forøvrig er metoder og klasser, ikke funksjoner)

Lenke til kommentar
Fin funksjon trondes (i prinsippet, sjelden jeg skriver mange br etter hverandre)

 

Dette bare minner meg på hvor sinnsykt mange funksjoner det finnes i php.

Tror verken jeg er har vært borti str_repeat eller str_pad før. (fant str_pad da jeg så på str_repeat)

6226657[/snapback]

 

 

Nei, bruker nok ikke flere br etter hverandre jeg heler.

 

Er utrolig mange funksjoner i PHP ja, det kan løne seg å lese gjenneom hva hver enkelt gjør. Ikke lære seg alle, men lese gjennom forklaringen på dem. Da vet du at de er der og hva de gjør hvis du engang skulle trenge noe spesielle ting. Istede for å finne opp hjulet på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...