Gå til innhold

Køb af fotoudstyr i USA via Internettet.


Anbefalte innlegg

Kan det betale sig?

Er der forretninger, som måske kan hjælpe dig med at undgå mva og nedbringe told til et minimum?

 

Kommer der told på hver gang - eller kan man være heldig?

 

 

Jeg har ingen erfaring på området, mon ikke er der nogen, der ved lidt mere end jeg om dette?

Endret av websurfer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det betale sig?

Er der forretninger, som måske kan hjælpe dig med at undgå mva og nedbringe told til et minimum?

 

Kommer der told på hver gang - eller kan man være heldig?

 

 

Jeg har ingen erfaring på området, mon ikke er der nogen, der ved lidt mere end jeg om dette?

6223289[/snapback]

 

Ja, mye er billigere, f.eks Nikon. Du betaler bare mva, ikke toll.

 

Jeg har kjøpt endel fra USA. Det finnes forretninger som er villige til å bryte loven og snyte staten for mva. Neste gang kan det gjerne hende de snyter deg - hvorfor skulle de snyte staten og ikke deg?

 

Det finnes andre seriøse aktører som tydelig sier fra at de ikke er villige til å snyte staten ved f.eks. å sende som "gift" som er en vanlig måte å gjøre dette på.

 

Jeg ville holdt meg til firmaer som ikke bedrar verken staten eller meg som kunde....

 

Lykke til!

 

mvh Ole

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det virker som websurfer er dansk, og jeg kjenner ikke til lovene der. Men i Norge har man fem års reklamasjonsrett. Kjøper man fra utlandet, får man kun med et års garanti, og den gjelder ofte kun i det landet man kjøpte produktet fra.

6235930[/snapback]

 

.. jo, men 5 års reklamasjonsrett?? det er vel ingen som får igjennom. De store har stort sett worldwide garantier nå, og i løpet av 2 år er jo det meste (digitale) utstyret iallefall foreldet!

 

kjøpte selv en Canon SD550 7.1mpix fra amazon, brukte magnum (www.jetcarrier.com) og hadde hele stasen hjemme for .. usd 400 + 245 kr frakt(inkl gebyr for fortolling).. med mva havna jeg på under 3000 kr (i januar.. koster vel mindre nå antar jeg.. kamera altså?)

Lenke til kommentar

SD550? Hva heter den modellen i Norge? Kan virke som det er Ixus 750 ettersom det har 7 megapixler. Det kostet ikke mye mer enn 3000 i Norge allerede ved juletider... og jeg synes ærlig talt det er verdt å gi et par hundrelapper mer for å kjøpe i Norge. Verdensgaranti? Så vidt jeg vet, har du kun amerikansk garanti på ditt kamera... i Europa selges det kun med europeisk garanti (Ixus 750 har imidlertid gått ut og blitt erstattet nå).

 

5 års reklamasjonsrett går ofte gjennom... har hatt flere slike tilfeller der jeg jobber, og det er sjelden verkstedet krangler spesielt mye på det.

 

Foreldet? Jeg har et fire år gammelt Ixus V3 med tre megapixler... det gir fortsatt gode bilder, faktisk bedre bilder enn mange av dagens kamera med overdrevent mange megapixler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...