Gå til innhold

Windows media senter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vurderer å kjøpe meg windows media center og installere på pc-en under tv-en. Er det mulig å kjøre terminal server eller remote desktop mot den med vanlig windows grensesnitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig med remote desktop, men da vil "programmet" media center restarte seg for å starte i "remote desktop modus".... utenom det så går det fint å bruke remote desktop... går ikke å se tv da, men utenom det er det helt greit.

Skrevet

Hvis du kobler til med remote desktop til en XP maskin så tar den sesjonen over desktopen, så den forsvinner fra tv'n. Som et alternativ kan du jo bruke VNC eller Dameware remote control til å fjernstyre maskina.

Skrevet

hmm.... må prøves litt ut. Slik som jeg gjør det idag, så kjører jeg mediaprogrammer direkte på tven , mens andre programmer som ftp og sånn blir kjørt over terminal server fra andre pc-er. Det er da liksom to pc-er i en. Det er noe slik jeg ville hatt mediacenteret til å gjøre. Kjøre mediaprogrammer på tven med microsoft sin fjernkontroll og andre aplikasjoner via remote fra andre pc-er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...