Gå til innhold

Clocking av Celron 2,53 GHz 775


Anbefalte innlegg

Her er mitt system:

 

Pakka jeg kjøpte

 

Cpu: Intel Celron D 2,53 GHz Socket 775 LINK

 

Ram: Corsair 512mb PC3200 LINK

 

Gfx: Nvidia GeForce FX5500 256MB LINK

 

Hovedkort: MSI PM8M3-V, VIA P4M800 LINK

 

+ 3 harddisker

 

Kjører boxed cooler på min Intel Celron D 2,53 GHz Socket 775, jeg lurer bare på hvor høyt jeg kan clocke den (har aldri clocka før).

Har et q-tec kabinett, men en 120mm vifte baki og en 60mm vifte som blåser på skjermkortet og sån halveis på harddiskene.

Har også 2 x 120mm mist vifter, som jeg kan bruke ekstra + 1 x 80mm psyko vifte av noe slag (har kutta meg opp på den).

 

Tempraturene er når det er 20 grader i rommet:

CPU: 25-38

GFX: ikke noen sensor der

Hovedkort: 15-18

Harddisker: 25, 25, og 36

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel an på, Celeroner kan komme høyt, ofte opp i 3.5-4 GHz. Men det viktigste spørsmålet er vel om hovedkortet ditt er beregnet for klokking. Mht. AGP/PCI lås, Vcore/vDIMM-justeringsmuligheter, minnedividers og slikt. Merker meg det ofte kan være begrenset på mATX-hovedkort. Har du sjekket dette i BIOS?

Lenke til kommentar
Det kommer vel an på, Celeroner kan komme høyt, ofte opp i 3.5-4 GHz.  Men det viktigste spørsmålet er vel om hovedkortet ditt er beregnet for klokking.   Mht. AGP/PCI lås, Vcore/vDIMM-justeringsmuligheter, minnedividers og slikt.  Merker meg det ofte kan være begrenset på mATX-hovedkort.   Har du sjekket dette i BIOS?

6221836[/snapback]

 

 

Nei, men kan sjekke ut det en dag jeg har tid, driver med examen for fult her så blir lite med tid, skal prøve i neste uke !

 

Hehehe...

Er en tur i bios nå på den PC'n det er snakk om.

System temperatur 11-12 grader

CPU temperatur 37

CPU voltcore 1.37 V

 

Skal få noen kompiser til å hjelpe, så dette går nok bra. Kanskje Torsdag neste uke som jeg skal prøve... :)

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Må få presentere min lille clock (er jo første gang jeg gjør dette)

 

Clocket fra 2,53 GHz til 2,66 Ghz hihi.... (ikke sleng dritt, skal prøve mer :p)

Prøvde 2,9 GHz men kom ikke inn i windows :p

Kom heller ikke helt inn i windows med 2,7 elns... så blir normale settings intil videre !

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...