Gå til innhold

Passer Ninja i min TCi Intruder?


Bonanza

Anbefalte innlegg

Jeg har en TCi Intruder PC, med Intel P4 630 3,0 Ghz 800/2M Socket 775. Hovedkortet er Intel Black Creek ATX i955X. I følge SpeedFan ligger viften konstant på ca 2780 RPM og strever fælt for å holde tempen under 50 celsius. Resultatet er at den bråker som et jetfly. Jeg antar at den medfølgende viften kan vrakes til fordel for en ny. Eller kan jeg beholde den, bare jeg benytter noen finurlige triks? Hvis jeg må bytte, så lurer jeg på hvilken vifte jeg skal velge. Den Ninja-saken ser jo veldig bra ut, men er det plass? Se vedlagte bilder.

 

Edit: Jeg må spørre om en ting til. Vil jeg kunne kjøre denne kjøleren uten vifte, eller må jeg belage meg på å ha viften på?

post-19333-1148982299_thumb.jpg

post-19333-1148982307_thumb.jpg

post-19333-1148982314_thumb.jpg

post-19333-1148982328_thumb.jpg

Endret av Bonanza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flott da.

 

Men du burde ta vifta på andre siden, slik at luftstrømmen går gjennom ''finnene'' og rett ut av kabinettet, da slipper du en del var luft i kabinette:)

 

Har gjordt det selv:)

6262503[/snapback]

 

Hmm. Det tenkte ikke jeg på, men når du sier det, så lyder det jo fornuftig. Jeg tenkte det var smart å blåse så kald luft som mulig rett på kjøleribbene jeg. Det er litt mye ledninger og knask på andre siden av viften som gjør at plassen er så som så, og ledningene vil lett komme inn i viften, kan jeg rett og slett bare snu hele viften, slik at den suger luften ut fra ribbene?

Lenke til kommentar

Min ninja er sånn at den blåser luft igjennom ribba og rett ut igjennom vifte hullet bak (hvor det snart kommer en stillegående vifte som hjelper på å suge det godt ut. Jeg ha også mye ledninger, men ingenting har komt borti vifta så langt. :)

 

Det å suge bort tror jeg ikke er så veldig hensikts fult. Vifter blåser som regel bedre enn dem blåser, så best effekt hvis den blåser.

 

 

 

Btw, merka du noe forskjell på resten av komponetene etter du innstallerte Ninja? Min vifteløse GPU ble 10 grader lavere + Hk gikk ned 4-6 grader :D

Lenke til kommentar
Btw, merka du noe forskjell på resten av komponetene etter du innstallerte Ninja? Min vifteløse GPU ble 10 grader lavere + Hk gikk ned 4-6 grader  :D

6265216[/snapback]

 

Nie, jeg har ikke sett så veldig etter, men jeg merker meg at diskene (2 stk Western Digital XL, 400GB, 7200rpm, 16MB cache) er temmelig varme. Den ene, med C-partisjonen på, ligger jevnt på ca 53 grader, mens slaven ligger på ca 49. Dette er stort sett samme som før. Er det for varmt? Jeg liker ikke at SpeedFan viser et flammeikon foran den varmeste...

Lenke til kommentar

 

Nie, jeg har ikke sett så veldig etter, men jeg merker meg at diskene (2 stk Western Digital XL, 400GB, 7200rpm, 16MB cache) er temmelig varme. Den ene, med C-partisjonen på, ligger jevnt på ca 53 grader, mens slaven ligger på ca 49. Dette er stort sett samme som før. Er det for varmt? Jeg liker ikke at SpeedFan viser et flammeikon foran den varmeste...

6266856[/snapback]

 

Det er varmt ja. Men sett en vifte forran da?

Mine er på 24 og 30..

Lenke til kommentar
Det er varmt ja. Men sett en vifte forran da?

Mine er på 24 og 30..

6268680[/snapback]

 

Problemet er at det ikke er plass til noen vifter der. Den står i en slags rack rett bak fronten på kabinettet, og der er det rimelig trangt, og heller ingen åpninger i kabinettet. Jeg kan jo alltids finne frem en drill og borre en haug med hull, men det blir jo ikke akkurat vakkert, og uansett er det tynt med plass til vifte. Må forske litt på det, tror jeg.

Lenke til kommentar

53 er jo varmt. Men så vidt jeg vet er det ikke FOR varmt. Men jeg ville sett om det var noe å gjøre med tempen.

 

Hvordan er de satt opp nå? Har den varmeluften muligheten til å komme seg vekk? Hvis slaven ligger under master, så er det jo ikke så rart at master er veldig varm;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...