Gå til innhold

CPU temp. For høy...


GOMP

Anbefalte innlegg

Dette irriterer meg... Tempen på CPU ligger på 50 grader. Load, opp mot 70 grader. Har AMD64 3200+ 754. Vifte: Thermaltake Silent Boost. Lepont kabinett med 2x 80 vifter i front (inn), 2x80 bak og en 80mm oppe (ut).

Var ikke sånn før. Skiftet akkurat goop (AS3, som før). Prøvde å snu ene viften bak... Dette hjalp en del. Tempen låg på 45 grader. Så skulle jeg prøve å snu den siste. Det ble verre. Så skulle jeg snu tilbake den ene, sånn det var. Men nå sitter jeg her med 50 grader på CPU og irriterer meg blå.

Når jeg har spillt en stund begynner det å hakke... Grrr

 

Noen som har noen tips til forbedring av dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å remontere blokka, og legge ny kjølepasta. Mulig du bare har "tabba deg ut" litt nå sist, man vet jo aldri. Pass i alle fall på at det er fullstendig kontakt mellomm cpu og kjøler.

 

edit: med "blokka" mente jeg altså cpu kjølern.

Endret av odd2k
Lenke til kommentar

Tviler på det er det som er problemet... Men skal prøve! Glemte å trykke ut litt goop før jeg la på. Kan ha vert no smuss helt i tuten der.

 

Nå ligger idle temperaturen på 54 grader... Greit nok at jeg har 4 HD'er som varmer, + Zalman heatpipe "ovnen" som ligger rett under cpu.

Har vurdert å borre hull i sidevinduet, og montere en 120mm vifte som blåser rett på cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...