Gå til innhold

Melding om ankommet ufortollet sending


Anbefalte innlegg

I anledning dette brevet har jeg noen spørsmål jeg håper noen med erfaring kan svare på :)

 

Når man gir Posten fullmakt til å fortolle alle sine framtidige sendinger, hva vil konkret skje neste gang man skulle fått et slikt brev?

De spør jo om faktura og slikt, og dette må man vel nødvendigvis bli spurt om først gjennom et tilsvarende brev? Eller får man bare pakka automatisk med regning?

 

Jeg har fått et lignende brev tidligere, og da kunne jeg velge om jeg ville la Posten fortolle for meg kun denne gangen, eller denne samt fremtidige sendinger. Denne muligheten har jeg ikke nå(?)

 

Skjønner ikke hvorfor jeg har fått dette, for selger skulle oppgi verdien på pakka (som for øvrig er under 200 NOK). Kan det være at han likevel ikke har gjort det? Ved siden av feltet "Postoppkrav, valuta - verdi:" står det null og niks.

 

De som er nysgjerrige på hvordan brevet ser ut kan titte på vedlegget.

post-20428-1148843274_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Du gir dem fullmakt til og åpne din pakke, for og sjekke etter innhold/faktura.

 

Neste gang du bestiller en vare fra utlandet, så kan posten åpne din pakke utenom og sende deg brev, og alt vil gå automatisk.

Om du får toll på varene, så må du dra til postkontoret ditt og du må betale for varen du har mottat før du får den.

 

EDIT;

Du kan ikke velge at posten skal fortolle kun en og en pakke du får tilsendt. Var formye jobb av selskapet posten (leier inn?) og drive slik.

Endret av WiSLE
Lenke til kommentar
Du gir dem fullmakt til og åpne din pakke, for og sjekke etter innhold/faktura.

 

Neste gang du bestiller en vare fra utlandet, så kan posten åpne din pakke utenom og sende deg brev, og alt vil gå automatisk. 

Om du får toll på varene, så må du dra til postkontoret ditt og du må betale for varen du har mottat før du får den.

 

Hva står det i dette brevet? Får jeg en sjanse til å vise hva jeg har betalt, evt ikke betalt før det kommer ei regning, slik jeg har fått allerede?

Lenke til kommentar

De eneste gangene jeg har fått det brevet, så var det snakk om selgere som ikke hadde skrevet verdi på pakken. Dersom du har konto på hos toll.no (Tvinn) så kan du nå velge å fortolle selv, eller du kan sende inn dette brevet som gir posten fullmakt til å ta denne jobben.

 

Dersom du gir de fullmakt til å åpne pakken, og de fremdeles ikke finner ut noe mer om verdien, så er min erfaring at de ber om dokumentasjon (kvittering e.l.).

Lenke til kommentar

Jeg vil kjøre en quote fra en mail jeg fikk fra "postfortolling"

 

""

Hei!

 

Her forlanger Tollvesenet enten en faktura, eller en bekreftelse fra avsender på at dette er en gave. Har vært åpnet for tollkontroll.

 

Torild K. Siksjø

Posten Norge AS

Godssenteret

Kundeservice utland

0001 OSLO

Fax 23 14 77 80

mailto:[email protected]

""

 

Pakken var da en gave som var MERKET gave og MERKET med verdi

Lenke til kommentar
Var det virkelig en gave, eller hadde du fått sender til å merke det som det..

6201755[/snapback]

 

 

 

Tja...

Det var vel en ebay sak(hvis ikke jeg husker feil). Så fikk vel sender til og merke det som gave.

6206212[/snapback]

 

Jaja, da har du vel ikke så mye å klage på. Tollerne er ikke dumme. De gjennomskuer fort dette med gavemerking, særlig dersom pakken er proft innpakket og ikke ser ut som den kommer fra en privat avsender.

Lenke til kommentar
Var det virkelig en gave, eller hadde du fått sender til å merke det som det..

6201755[/snapback]

 

 

 

Tja...

Det var vel en ebay sak(hvis ikke jeg husker feil). Så fikk vel sender til og merke det som gave.

6206212[/snapback]

 

Jaja, da har du vel ikke så mye å klage på. Tollerne er ikke dumme. De gjennomskuer fort dette med gavemerking, særlig dersom pakken er proft innpakket og ikke ser ut som den kommer fra en privat avsender.

6237211[/snapback]

 

Såsantsåsi.

 

Pakken ble tollklarert. =)

Sendte ikke inn faktura / det fulgte ikke med faktura.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...