Gå til innhold

2 laptoper til ca 6k, hvilken er best?


Anbefalte innlegg

Heisann, er på utkikk etter en PC som skal kjøre WoW men også brukes til film titting/skole/nedlasting/surfing. Har funnet 3 gode kandidater, alle med X200 128mb grafikk:

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128108

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318656...BE-D2583A1CB52E

 

Hvem fungerer best til det overnevnte?

Og er egentlig x200 bra nok til å kjøre WoW? Tenker da på å ha alt på laveste innstillinger...

 

EDIT: Hvordan virker GMA950 i forhold til X200 i spill? Vurderer lavest konfigurert Dell i6400 også til 6890,,,

Endret av andersø
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aghhh, tittelen skjærer i øynene... det er greit å si "hvem" i muntlig tale, du kan si hva du vil for meg, men så lenge du skriver bokmål brukes "hvilken" om objekter og "hvem" kun om personer ;)

 

Hva angår x200 så tror jeg uten å ha prøvd at det skal klare WoW. Vet at det går an å kjøre WoW på Intel sine integrerte grafikkort i alle fall.

Lenke til kommentar

sånn jeg ser det er spm ditt:

 

vil jeg ha 20gb mer hdd plass og widescreen?

 

eller vil jeg ha 0.1 Ghz mer og amd?

 

svaret sier seg selv=)

 

 

men om du vilspare 300kr så ta komplett

 

 

EDIT: x200 er bedre en intel, men du vil klare wow med intel ;)

Endret av alex91
Lenke til kommentar
Så den fra komplett er det soleklare valget? Har prøvd å finne info om den på HP sine hjemmesider men fant ikke denne modellen, om noen har en link så hadde det vært fint..

6207035[/snapback]

Unnskyld, jeg skrev feil. Tenkte at den øverste var komplett, men det var psdata. Det er den fra psdata jeg mener er det beste valget. x200 vil yte en del bedre enn alle grafikkortene fra Intel. Intel sine er i grunn ikke beregnet på å kjøre 3d spes. bra, men heller for kontorprogrammer ol. Og det fungerer x200 også minst like bra til.

Lenke til kommentar
Funnet enda en laptop her, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320911 - denne har Centrino noe som er en del bedre og skaffer meg mer batterikapasitet. Men denne har igjen bare GMA 900, vil denne da yte dårligere enn den andre HP'en i denne tråden?

6207053[/snapback]

Den fra psdata er også centrino, og yter sirka like bra som den der med tanke på prosessoren. x200 er en del bedre enn GMA 900 fra Intel, som nevnt i posten over.

Lenke til kommentar
Så den fra PSdata er beste valg, ok.. Men tror det er celeron på den fra PSdata, noen som vet sikkert?

6210603[/snapback]

Det er en centrino med celeron-m prosessor. Det er altså centrino selv om den ikke har pentium-m prosessor. Ytelsesforskjellen mellom celeron-m og pentium-m er veldig liten.

Lenke til kommentar
Ah, nydelig, da tror jeg kommer til å gå for den. Men det er nesten en måned til jeg skal kjøpe den da.. Men det skjer vel kanskje ikke så mye i min prisklasse på den tiden...?

6210645[/snapback]

Det er ikke godt å si. Har ikke hørt om noen priskutt på hverken AMD Turion, AMD Sempron eller Intel P-M/C-M. Dog har prisene på Intel Core Duo (dual core) nettop blitt ned, men jeg vil tro det tar en stund før endringen trer i kraft i det siste leddet -nettbutikkene.

 

Men de vil uansett ligge en del over 6000,- og ha et billigere grafikkort. Og i en bærbar som skal brukes til spilling burde en legge mest vekt på grafikkortet.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Så den fra PSdata er beste valg, ok.. Men tror det er celeron på den fra PSdata, noen som vet sikkert?

6210603[/snapback]

Det er en centrino med celeron-m prosessor. Det er altså centrino selv om den ikke har pentium-m prosessor. Ytelsesforskjellen mellom celeron-m og pentium-m er veldig liten.

6210635[/snapback]

 

Det er Celeron M prosessor og det har ikke noe med Centrino å gjøre...

 

De fleste Celeron prosessorer som kommer i nye bærbare kalles Celeron M men dette må ikke blades med Pentium M Centrino...

 

Celeron er en billig prosessor fra Intel men de har blitt ganske brukbare etter hvert, men Pentium M Centrino er uten tvil en bedre prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...