Gå til innhold

Når mister en VGA-kabel signal? Lengde?


lalleh

Anbefalte innlegg

Hola!

 

Jeg skal ha en skjerm plassert et stykker vekk fra datamaskinen. Case: Hvor lang kan jeg strekke en VGA-kabel før signalet begynner å bli dårlig - altfor dårlig. Jeg skal ikke spille eller ha noen spesielt krevende oppgaver på skjermen som skal plasseres ca 10 meter vekk fra maskinen. Den skal kun vise en webside med et bilde, som oppdateres 1 gang hvert 3 minutt.

 

Med andre ord: Hvor langt kan jeg trekke kabelen, før signalet blir ræv?

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle jeg tro avhenger voldsomt av kvaliteten på kabelen? Jeg har sett ~6m kabler med elendig kvalitet hvor man ser skygger veldig tydelig, og bruker selv en på rundt om 15m til projektør på 1280x720 uten problemer. Har også brukt denne på en av LCD skjermene mine på 1600x1200 med samme resultat som en 5m kabel jeg har. Dette er 60Hz forresten, det blir trolig mer problemer når man øker Hz (= økt båndbredde).

Lenke til kommentar
Det skulle jeg tro avhenger voldsomt av kvaliteten på kabelen? Jeg har sett ~6m kabler med elendig kvalitet hvor man ser skygger veldig tydelig, og bruker selv en på rundt om 15m til projektør på 1280x720 uten problemer. Har også brukt denne på en av LCD skjermene mine på 1600x1200 med samme resultat som en 5m kabel jeg har. Dette er 60Hz forresten, det blir trolig mer problemer når man øker Hz (= økt båndbredde).

6189992[/snapback]

 

Har du forslag til valg av kabel, da? Den trenger gjerne ikke være så forferdelig dyr. :)

Lenke til kommentar
Jeg bruker denne (bildet til Komplett er litt feil, viser en M/F) til en prosjektør, 1024*768. 20 meter kabel og meget bra bilde.

6190692[/snapback]

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=100408 :w00t:

 

Hva tror dere om den kabelen? Den du henviste til var lengre enn hva jeg trengte. Denne er jo både i bra lengde, og ikke minst veldig god pris! Eller må man betale for å få grei kvalitet? Husk at skjermen som skal tilkobles kabelen kun skal vise en enkel webside med et bilde, som skal oppdateres 1 gang hvert 3 minutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...