Gå til innhold

gammel ferdig pc, oppgradering


Anbefalte innlegg

har denne nesten 5 år gamle maskinen stående: http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=1805

 

Er det i det hele tatt mulig å oppgradere denne og i så fall hvilke deler kan brukes om igjen. Ser ikke for meg at den skal bli som en ny pc, men at den skal være mulig å bruke til enkle oppgaver som for eksempel surfe, tekstbehandling og enkle spill som for eksempel CS.

 

Alle svar mot tas med takk

Endret av ptta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg kastet den evt lagt inn en lett Linux distro og brukt den som surfemaskin! Eller om den fungerer greit til surfing bare latt den være.

 

Det står da ikke mye om maskinen på den siden du lenket til og kjenner jeg HP rett så er maskinen helt håpløs å arbeide i.

 

Tror å beholde noe evt kjøpe overprisede brukte i forhold til ytelse er bortkastet.

 

Det står lite om maskinen på siden du lenket til så det er vanskelig å anbefale noe, men jeg vil tro det skal være mulig å oppgradere skjermkortet noe om maskinen har 1,5v AGP

 

Minnet kan sikkert også oppgraderes med nye moduler (tror det er SDRAM PC133 168 pin) Men det er vel bare to minneslotter og begge er sikkert brukt kjenner jeg HP rett med de minste og tregeste modulene som var å oppdrive. (MAX 512MB totalt) Komplett fører slikt minne ennå men ganske dyrt. Du må antagelig samtidig kaste en av de gamle modulene.

Lenke til kommentar

hva strømforsyning har du?

du kan bruke HD som må formateres

du kan bruke dvd brenner cd brenner

trenger du floppy?

keyboard, mus, skjerm osv. høytalere

 

så mulig du må kjøpe ny strømforsyning, kan prøve med den du har først

så hvis du har lite penger

handle på shg.en 2.2ghz bulk til 1150kr 2gb ram 1400kr og hovedkort 500kr

og det skjermkortet du har råd til mellom 1000-2500kr

har du kun råd til 1gb ram så kjøper du 1x1gb ddr400. prøver det hvor mye penger har du? hvis du kun har 1 hd og klarer deg med det i første omgang så er jo det fint.

 

hvis du klarer 3000 så har du bra oppgradering. du får iallefall solgt rammen på qxl fort.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
hva strømforsyning har du?

du kan bruke HD som må formateres

du kan bruke dvd brenner cd brenner

trenger du floppy?

keyboard, mus, skjerm osv. høytalere

 

så mulig du må kjøpe ny strømforsyning, kan prøve med den du har først

så hvis du har lite penger

handle på shg.en 2.2ghz bulk til 1150kr 2gb ram 1400kr og hovedkort 500kr

og det skjermkortet du har råd til mellom 1000-2500kr

har du kun råd til 1gb ram så kjøper du 1x1gb ddr400. prøver det hvor mye penger har du? hvis du kun har 1 hd og klarer deg med det i første omgang så er jo det fint.

 

hvis du klarer 3000 så har du bra oppgradering. du får iallefall solgt rammen på qxl fort.

6189667[/snapback]

 

Akkurat noe sånn jeg tenkte meg, kan nok klare 3000-4000. Trenger ikke floppy klarer meg med den HDen som sitter i maskina . Strømforsyningen er nok litt for dårlig til det meste så trenger ny av det.

 

Kan noen anbefale deler til rundt den prisen?

 

edit: leif

Endret av ptta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...