Gå til innhold

Gammel Laptop ny harddisk?


joac

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel IBM laptop type thinkpad 560X, dette er en laptop med 266Mhz CPU og 64 MB ram. For tiden har den en harddisk på 4 GB noe som er litt lite. Jeg bruker denne laptopen til å frakte data til og fra hjemmenettverket mitt og universitetets forholdsvis kjappe internett tilgang da laptopen er veldig hendig og liten. Det jeg lurer på er hva slags begrensninger jeg må forhold meg til hvis jeg ønsker en ny harddisk i maskinen? Er det bare å kjøpe inn en ny IBM disk? Er klar over at spm er noe snevert, men tenkte kanskje det var noen som hadde erfaringer med samme type, eller tilsvarende. Kunne også godt tenke meg å sette inn mer RAM, men jeg tror denne laptopen bare har støtte for 96MB totalt, og jeg får vel neppe tak i 96MB ram brikker noe sted, langt mindre 32 som er det jeg egentlig trenger. Noen som har tips, erfaringer eller gode råd å komme med?

 

[ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-10-08 10:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har oppdatert biosen din til nyeste versjon ser jeg ingen grunn til at ikke all 9,5 bærbare disker kan benytts. Da er maks størrelse på rundt 40gb. Det kommer også 9,5 disker med 60 gb snart.

 

Sitter her å ser på IBM sine travelstar siden, og her står det at både 40gb og 60gb er kompatible med thinkpad 560z

 

http://www.storage.ibm.com/hdd/prod/travelstar.htm

 

bla deg igjennom her så finner du kompatibliteten på alle travelstar disker

Lenke til kommentar

Glimrende. Takker for svar. Har sjekket litt, og det viser seg at det er ei 32MB brikke som er fast, så jeg må nok kjøpe ei 64 MB brikke. Var litt dyrt for kingston, så er på utkikk etter noe billig noe. Så hvis noen vet om noe i Norge så si ifra. Virker litt stress å bestille fra eBay, selv om prisen jo var veldig mye mer riktig

 

[ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-10-08 13:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...