Gå til innhold

Asus A7V8X og overklokking...


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nevnte hovedkort(A7V8X),AMD XP1600+, GlacialTech Iglo CPU vifte samt Apacher PC2700DDR ram. Hvor høyt kan jeg ta sjansen på å tyne denne prossessoren?? Jeg har den oppe på ca 1550GHz nå.Har kun endret FSB.Temp.er ca. 51-52 grader. Når jeg endrer FSB over 150 får jeg opp en advarsel ang. minnefrekvens. Vet noen om hva dette er og kan jeg evt. ta sjansen på å gå over 150?? Multiplier står på 10.5. I Bios har jeg muligheten til å endre denne. Betyr dette at CPU'en er "unlocked"?? Hvis noen har erfaring med OC på dette hovedkortet og evt. med en 1600+ så tar jeg gjerne imot erfaringer og tips!!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Har selv dette hk.

kjører med en xp 2200+

har ingen problemer med fsb på 166mhz. minne kjører da på orginal hastighet, og agp/pci buss på standard. hk har ikke agp/pci lås men den kommer på orginal hastig het ved 166mhz fsb igjen.

sett fsb på 166 mhz og juster multiplier fritt. alt etter temp og dristighet :thumbs:

Lenke til kommentar

Hva er standard hastighet på 1600+?

 

Ser du har PC2700 Ram, disse skal klare 166 FSB, men jeg vil råde deg til å ikke stille for mye på FSB da kortet ikke har PCI/AGP lås ;)

 

har ingen problemer med fsb på 166mhz. minne kjører da på orginal hastighet, og agp/pci buss på standard. hk har ikke agp/pci lås men den kommer på orginal hastig het ved 166mhz fsb igjen.

På en 1600+ så vil PCI/AGP bussene være langt over normal i og med at denne har 133 FSB som standard!

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...