Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblemer


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å sette opp et nettverk til et lite dataparty vi skal ha i dag men nå har jeg prøvd med to pcer og 3 forskjelige os (98, 95 og XP). Det som skjer er at når jeg slår på pcen så lyser lampen på switchen til den porten den eer tilkoblet. Men den lyser bare en liten stund i fra den begynner med den derre loadingen av windows og slutter å lyse når den kommer inn i windows. Hva har jeg gjort galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den lampa skal lyse uansett ip-adresser, host-fil, subnetmask, firewall etc. Den lampa indikerer nemlig at du har kontakt på ethernet-nivået. Hvis den ikke lyser så kan det være at du har feil kabel eller ødelagt HW. Men siden den lyser til å begynne med og slutter når windows starter, så kan det være konflikt eller feil drivere. Prøv å oppdatere drivere og se etter konflikter mellom de forskjellige "enhetene" dine (system -> enhetsbehandling).

 

J

Lenke til kommentar

Quote:


xeon skrev (2002-10-08 17:09):

quite correct!!


Det er antagelig feil i driveren.. uninstall install.. event. update med ny driver..


Hvis ikke bytt nettverkskort og sjekk om det fungerer (prøv annet merke/modell)..


 

Er ikke umulig at du har glemt å sette strøm på switchen :razz:

 

Men selv om driveren er feil så skal vel kortet og switchen ha kontakt, og altså blinke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...