Gå til innhold

Skal selge en komplett maskin (A64 3700+) m/skjerm


Anbefalte innlegg

Da prøver vi igjenn...

 

Jeg er ute etter hva jeg kan forvente meg for den "gamle" maskinen min.

 

Noe av utstyret er nytt og det eldste er kjøpt i juli i fjor (2005).

 

Det som går under nytt er:

Skejrmkort (nytt tilbake ifra RMA)

Trådløs tastatur+mus (folk liker sånt)

Harddisk

OS

 

Gammelt

Hovedkort

RAM

CPU

DVD+-RW

Kabinett (dette er ca 1,5 år gammelt men ser fortsatt strøkent ut)

PSU

Skjerm

 

En litt mer detaljert liste kan finnes her.

 

Tenkt å legge den ut på bruktmarkedet, så jeg lurer på hva jeg kan sette som pris.

 

Er 8000,- for mye? :hmm:

 

Blir synd å selge den, mange timers gøy med denne maskinen.

Både å plukke inni og å spille på. :love:

 

Mange takk til dere som hjelper. :thumbup:

Endret av Sean M.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville da trodd at de nye delene ville hjelpe med å jekke opp prisen litt mere enn bare 5-7K. :(

Dessuten om man skal ha noe i nærheten av det jeg har tenkt å selge, må man fortsatt ut med nærmere 10000,-.

Bare se her, så klart kan må gå for en billig variant som man kanskje kan spille en del spill på.

Var det dette du hadde i tankene, når du sa man får mye(?!) for pengene? ;)

Lenke til kommentar
Ville da trodd at de nye delene ville hjelpe med å jekke opp prisen litt mere enn bare 5-7K. :(

Dessuten om man skal ha noe i nærheten av det jeg har tenkt å selge, må man fortsatt ut med nærmere 10000,-.

Bare se her, så klart kan må gå for en billig variant som man kanskje kan spille en del spill på.

Var det dette du hadde i tankene, når du sa man får mye(?!) for pengene? ;)

6181875[/snapback]

 

jeg synes 8k høres greit ut.. Kjøper man tilsvarende ferdig i nettbutikk må man nok ut med rundt 11-12k tenker jeg.. burde være fullt mulig å få 7-8 lapper.. litt usikker på skjermen bare..

Endret av minto
Lenke til kommentar

minto: Skjermen er feil i lista, kunne ikke finne den jeg egentlig har, men her er den Benq FP 731 sort. :blush:

 

tommy-89: Enig i at brukt er brukt, men det jeg har skrevet nytt på er helt nytt.

Tast og mus er ikke tatt ut av boxen.

Skjermkortet er kunn satt inn i maskinen og brukt i de minuttene det tok å leggen inn den helt nye, og ubrukte (helt til nå) WinXP +drivere som trengs.

Skal man kanskje begynne å klage til Dell, HP, etc. fordi maskinen (eller harddisken i maskinen) er egentlig brukt når man får den, og dermed skal bare betale halv pris? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ingen vits i å krangle.. :)

8k inkludert skjerm er ikke så ille..egentlig.

Likevel er det slik at når prisen ikke er altfor mye lavere enn å kjøpe nytt så vil det (dessverre for selger) være slik at potensielle kjøpere da velger ny hardware/ferdig-PC fra butikk/Webshop. Ihvertfall for litt "dyrere" maskiner..(rundt 10k++).

Nå er min erfaring at det er mye vanskeligere å selge PC (brukt) når man vil ha 5k eller mer.. Innntil 3-4k går greit å selge..

Å selge/tilby skjerm/tastatur/mus/OS betyr svært lite for sluttsummen.. også dessverre vil jeg si..

OK.. en bra flatskjerm vil nok gi noe tillegg.., men ikke på langt nær så mye som å selge den separat.

PC-utstyr/hardware er kjøpers marked pt..

Jeg ville gitt 5-6k uten skjerm/tastatur/mus... dersom jeg var interessert i aktuell hardware (noe jeg ikke er).. :)

 

PS og Edit:

Vel.. CPU'en er jo ikke uinteressant (til lav nok pris selvsagt).. ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
5-7K! Brukt er brukt, ikke nytt!

6182023[/snapback]

 

Enig, visst man feks. har en bil som man kjøpte ny for 500 000, så har man kjørt med den i 1.5år.. så får man ikke 499 998 for den. Det samme gjelder en PC, verdien på en brukt gjenstand er relativt mye lavere enn tilsvarende produkt nytt.

Lenke til kommentar

Ville definitivt solgt skjerm og pc separat. 1500 for skjerm (MAX) og 6500 for pc, virker med en gang rimeligere. Ville også beholdt windows'en hvis du har noe bruk for den, da folk stort sett har det selv, og det ikke bidrar nevneverdig til prisen på en så dyr og gamerfokusert pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...