Gå til innhold

Trenger hjelp til nytt oppsett!


Anbefalte innlegg

Hey, jeg fant endelig ut at maskinen ble for gammel... trenger med andre ord nytt skjermkort :hmm:

 

Her ligger den foreløpige handlevogna. Alle komponenter som ligger der nå er ting jeg mener er flott til mitt bruk. Kom gjerne med forslag til endringer, men prisen må være noenlunde den samme. Har nok cash å bruke på nytt oppsett, men vil ikke svi av så mye... :p (litt fattig etter russetida)

 

Anywho... Som de skarpeste av dere kanskje ser mangler jeg Ram og skjermkort. Alt av ROMs, HDDer og annet småtteri tar jeg utenom denne handlevogna... tar det mest essensielle først.

 

Trenger vel 1gb ram som egner seg bra til spilling... ser helst at ikke dette overstiger høvdingen...

 

Når det gjelder skjermkort er jeg mer eller mindre åpen for alt så lenge prisen holdes rundt 2500,- har sett litt på 7900GT...

 

Alt er bedre enn min nåværende maskin som består av ett ASUS AX533B, Intel P4 2.4, GF Ti4200 64mb (som har fungert utmerket helt til Hitman Bloodmoney skulle kjøres) en 350W aopen PSU, og annet diverse... Jeg har satt meg ned i frustrasjon over at Hitman BM ikke ville fungere med mitt skjermkort og satt sammen en ny maskin her. Jeg kjøper ikke "bare" nytt skjermkort fordi jeg ikke vil vanære det ved å putte det i den maskinen jeg har nå... håper på forståelse her:D

 

Maskinen skal i hovedsak brukes til surfing og spilling. Jeg er ikke ute etter det villeste oppsettet, men heller ting som er stabilt og "over midten av treet".

 

Håper på masse fornuftige svar her nå :thumbup:

Endret av JASGripen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ikke klokke så gå for 2gb value ram, og netshop har tilbud på 7900GT nå...

 

Jeg påstår som alltid at du merker ingen forskjell i praksis på value ram og dyrere ram på standard instillinger. Greit at de yter bedre i syntetiske tester. Ville valgt 2gb value ram ovenfor 1gb cl2 ram anytime ;)

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...