Gå til innhold

SE w810i eller nokia 6280?


Anbefalte innlegg

min samsung d600 ble nylig stjålet :( og nå må jeg kjøpe meg en ny mobil. :hmm:

jeg vurderer nå SE w810i og nokia 6280 siden dette ser ut som to fine mobiler som kunne passe meg.

det viktigste for meg er: musikk, kamera, skjerm og batteri.

er det noen som har noen erfaringer med disse telefonene? tips om de?

Endret av martinbbd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Nokia skulle kommet med en funksjon jeg, som konkurrentene ikke har.

Så alle kan si det om alle andre, den har jo ikke ********.

Autofokus er bullshit spør du meg.

 

Jeg hadde muligens gått for 3250, men 6280 er jo suveren på kamera/skjerm iforhold til den da.

Endret av Excelsion
Lenke til kommentar

Kamera på W810i er hlet rått og mange hakk over 6280 og 3250. Desverre, ellers så hadde jeg kjøpt 3250 fremfor W810i som jeg kjøpte i går hos Elprice. Ekte RDS radio er vel også fremmed for Nokia ? Mener å huske noe om radioegenskapene på mine to tidligere N70, kan ikke sammenlignes med SE sin radio.

Komme rman med uttalelser om at autofokus er bullshit har man ikke mye peiling på å ta bilder, likeså macromodus gjør at SE kameraene for meg erstatter et tilleggskamera i jobben min som består av å lage montasjeveilledninger og annen dokumentasjon, avviksmeldinger med bilder osv.

 

Er man Nokiafantast liker man Nokia, og vise versa for SE, jeg foretrekker begge men velger mobil ut i fra ovenfornevnte egenskaper. Nevnte jeg forresten MP3 spilleren ? den er jo også helt konge, minnekort på 512mb følger selvsagt også med på SE W8101, 3295,- betalte jeg uten abo og lås.

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
det viktigste for meg er: musikk, kamera, skjerm og batteri.

er det noen som har noen erfaringer med disse telefonene? tips om de?

6169686[/snapback]

 

Jeg har ikke erfaringer med 6280, men dette innlegget blir skrevet med musikken fra en W810i i bakgrunnen. Alle de tingene du nevnte som er viktig for deg er de tingene denne mobilen er bra på. Musikk er den uslåelig på, og både kamera og skjerm er helt i toppen. Batteriet holder lenge, så lenge man unngår å snakke for mye. Nå er det kanskje paradoksalt at batteriet holder lite når man snakker i mobilen, men det er uheldigvis sånn. Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale denne mobilen til deg.

Lenke til kommentar

Nokia 6280 har bedre skjerm, ellers så har de andre tinga du nevner, Mp3 spiller, kamera, og batteri, er bedre på SE.

6280 har også hatt noen kvalitets problemer med skyve mekanismen som det er nevnt her, i nederland tror jeg det ble trukket tilbake et parti pga dette problemet.

Du blir sikkert fornøyd med begge disse mobilene, siden de er noe av det beste på markedet nå.

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
men er det sant at det er plagsomt mye knirking i navigasjonstastene på W810i?

og batteriet, hvordan er det i forhold til W800i? har lest at det er litt dåligere. stemmer dette?

6185488[/snapback]

 

Det knirker i navigasjonstasten og batteritiden er litt dårligere, stemmer det.

Lenke til kommentar

Min W810i var knirkete når jeg begynte å bruke den. Grunnen til dette er at det runde hullet for navigasjonstasten ar bittelitte grann lite. Siden demontering av deksel på W810i går som en lek er det en MEGET ENKEL affære å utvide dette hullet med et lite stykke pussepapir. Etter dette blir telefonen helt SMOOOOOTH, helt som den burde vært fra SE. Har kun ladet min W810i en gang, og den har nå holdt 2 døgn, telefonen viser status 50% på batteriet. Samtaletid til nå 2 timer og 15 mms meldinger på første lading. Ellers er den upåklagelig deilig og kompakt å holde og bruke.

 

Til opplysning står Edge på som standardinnstilling på W810i.

 

Med denne slipper du i hvertfall å betale for en telefon mef skyvemekanisme som ikke fungerer skikkelig.

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

jeg syns ikke at 6280 har dårlig batterikapasitet? :dontgetit:

jeg må lade hver 5dag, da med litt sms, ringing og en del mp3.

 

gå for 6280, du vil ikke angre ;) har alt en kan ønske seg av en mobil

 

ps: er det noe du lurer på angående 6280, bare spør =)

Endret av alex91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...