Gå til innhold

Formatering av PC

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg skal formatere PCen min idag, men lurer på en liten ting:

Hvordan gjør man det? :p

Vil rense alt utenom Windows

EDIT: Fant ikke bedre sted å putte den her

Endret av Fønki
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For å formatere hardisker kan du gå frem på forskjellige måter. En måte er å åpne "min datamaskin", høyreklikke på den disken du vil formatere og velge "formater" fra listen som kommer opp.

Dette fungerer på alle hardisker, med unntak av den disken du har windows på. (vanligvis C:)

Dersom du vil formatere C: kan du starte opp fra windowsplata, ta bort partisjonen, lage en ny partisjon og legge inn windows på nytt.

Endret av valentino
Skrevet (endret)

Takk for svar, men hvordan lager jeg partisjoner?

Edit: Og med å innstallere Windowns på nytt, mener du da å dra hele Windows fila over til en annen harddisk..?

Endret av Fønki
Skrevet (endret)

Hvis du er såpass uerfaren, bør du kanskje vurdere å få noen til å hjelpe deg på stedet. :) Det er litt for stor avstand mellom "hva du bør kunne" og hva du kan, til at en forumtråd kan få deg gjennom prosessen uten at du bæsjer i skuffen...

Endret av zjulik
Skrevet

Jeg må si meg enig med zjulik. Få en datakyndig til å hjelpe deg så slipper du å plages. Dersom du aldri har gjort dette før vil du støte på problemer som du ikke vet hva du skal gjøre med.

Skrevet
Takk for svar, men hvordan lager jeg partisjoner?

Edit: Og med å innstallere Windowns på nytt, mener du da å dra hele Windows fila over til en annen harddisk..?

6169164[/snapback]

Den var ny :) Windows er ikke en fil.

Skrevet (endret)

Hei!

Du kan laste ned det vedlagte programmet, slik at du kan se hva som venter deg og om du mestrer det, eller ikke. Les også guiden som ligger i den samme pakka.

Uansett kan det være lurt, slik som andre her sier, å ha en kammerat/venninne ved din side som har mer peiling enn deg første gangen du gjør det.

Installere_eller_formatere_XP.zip

Goscinny ;)

Endret av Goscinny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...