Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

fikset, men nå virker ikke skjermkortet mitt.


Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem. Det begynte med at jeg fikk meg nytt kabinett. Putta alt i det nye kabinettet, men da ville pcen funke skikkelig. Hele maskinen fungerer på en måte. Alt surrer og går, men jobber ikke. Jeg får heller ikke noe bilde.

 

Hva jeg har prøvd:

*sjekka at alt er kobla riktig 100 ganger

*resette bios.

*prøvd annen skjerm

*prøvd annet skjermkort

*prøvd å bytte plassering/ta ut ram

*koble fra alt jeg ikke trenger å ha tilkoblet

*kobla til en sånn liten høyttaler til hovedkortet, men det kommer ikke noe pip (edit: sjekk innlegget min lengre ned)

 

Noen som har en ide? Mistenker at hovedkortet har tatt kvelden. Jeg må nevne at både prosessor og skjermkort var overklokka da dette skjedde, hvis det har noe å si.

Endret av galskapen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter grundig research tydet det meste på at det var strømforsyninga. Jeg kjøpte ny, men jeg har fortsatt samme problem. Eneste forskjell er at jeg av og til får noen pip ut av hovedkortet(2 korte og ca 6 lange hvis jeg husker riktig). Men bortsett fra det skjer det lite.

Men så dukket det opp et rart problem. For å skru på, må jeg bruke bryteren på strømforsyninga. For å skru av igjen kan jeg bruke den vanlige knappen. Men hvis jeg så skal skru på igjen, må jeg skru av bryteren på strømforsyninga, vente 10 sek til det kommer en lyd som minnre om en blitz som lader seg opp. Og SÅ kan jeg skru på med strømforsyninga igjen.

 

Edit: Nå kan den skrus på normalt igjen og jeg hører 2 korte og 8 lange pip, og så hører jeg 2 korte og 1 lang.

 

Dette er det merkeligste problemet jeg noen gang har hatt. Håper noen vet om noe jeg kan prøve ut før jeg kjøper et nytt hovedkort. :(

 

edit: kan nevne litt relevant hw:

MSI 865PE Neo-2 P Platinum Edition

Pentium 4 2400@3006Mhz

ASUS Radeon 9600XT

1024 Mb ram (1 noname og 1 twinmos)

Aspire 520w

Endret av galskapen
Lenke til kommentar
Edit: Nå kan den skrus på normalt igjen og jeg hører 2 korte og 8 lange pip, og så hører jeg 2 korte og 1 lang.

 

Det bruker å stå i bruksanvisningen som følger med hovedkortet hva de forskjellige lydene betyr! Les den grundig, så finner du kanskje ut hva som har skjedd!!

6218620[/snapback]

Står dessverre ikke hva det betyr i manualen.

Men nå fant jeg ut noe annet. Hvis jeg setter inn et pci-skjermkort, får jeg bilde. men nå vil den ikke finne harddisken min. skal undersøke litt nærmere før jeg kommer med noe mer informasjon. :)

 

Edit: kan jo fortelle at harddisken er kobla til med s-ata port 1, mens cd/dvd er koblet på samme ide-kabel på port 2. Har prøvd å koble fra og til og mikse i bios, men den vil ikke finne harddisken min. :(

Endret av galskapen
Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg fått ordna opp i sakene. Jeg snudde bare s-ata kabelen til harddisken, og så var det fiksa. Så prøvde jeg et annet skjermkort i agp-porten, og det funka også. Så da er det bare skjermkortet som har tatt kvelden.

 

Men da lurer jeg: Siden skjermkortet strøk med når strømforsyninga sluttet å funke skikkelig, mistenker jeg at det er strømforsyninga sin feil at skjermkortet også ble ødelagt. Er dette noe jeg kan kreve erstatning for? Må legge til at det var overklokka da dette skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...