Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"CPU is unworkable or changed. Please recheck."


Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp maskinen, kommer denne meldingen "CPU is unworkable or changed. Please recheck - CPU soft menu" opp i det første bildet. Under står det "press F1 to continiue". Hvis jeg trykker der, starter maskinen som vanlig, og funker greit, men noen ting går litt sakte. Denne meldingen kom først opp etter at jeg hadde fraktet maskinen 8 mil i en koffert i lasterommet på en buss, og den kan ha fått et par støt under frakten til/på bussen.

 

Jeg har tatt ut prosessoren, og satt den på plass igjen, så alt burde egentlig være greit. Hva kan være galt? Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Velkommen til forumet.

 

Jeg vil anbefale deg å gjøre slik som meldingen sier. Gå inn på "CPU soft menu" i BIOS. Sjekk at alle instillinger er som de skal være.

 

Dersom du ikke vet hva som skal stå der kan du fortelle hvilket hovedkort og prosessor du har så er det sikkert noen her som kan fortelle deg nøyaktig hva det skal stå.

 

mvh.

Valentino

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Hei. Velkommen til forumet.

 

Jeg vil anbefale deg å gjøre slik som meldingen sier. Gå inn på "CPU soft menu" i BIOS. Sjekk at alle instillinger er som de skal være.

 

Dersom du ikke vet hva som skal stå der kan du fortelle hvilket hovedkort og prosessor du har så er det sikkert noen her som kan fortelle deg nøyaktig hva det skal stå.

 

mvh.

Valentino

6163467[/snapback]

 

takk for hjelpen, har fiksa det nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...