Gå til innhold

TES: Help! Får ikke forandret på "Options"!


Anbefalte innlegg

Altså, fikk meg endelig Oblivion CE i dag, men så var jeg litt korttenkt når jeg skulle installere det, at jeg satte pc'en igang med å avinstallere Morrowind på likt, det som skjedde var jo at alt klikka, så jeg tok strømmen og starta pc'en på nytt.

Jeg avinstallerte Morrowind skikkelig først, og så putta jeg i Oblivion dvd'en, og opp kommer det ikke et spørsmål om jeg vil installere, neida, her kommer "Play", "Options", "Uninstall" og alt det der, jeg skjønte ingen ting (jeg hadde jo ikke fått installert det skikkelig), så jeg trykka play og spillet starta, men etter et par sekunder i hovedmenyen fikk jeg "En feil blablabla, send feilrapport blablabla". Så jeg sjekka på "legg til, fjern programmer", ingen Oblivion. Så prøvde jeg å trykke "uninstall" fra menyen som kommer opp når jeg trykker på ikonet. Da får jeg en error melding der det står masse tull:

 

>SetupDDL\SetupDDL.ccp (390)

PAPP:Oblivion

PVENDOR:Bethseda Softworks (www.bethsoft.com)

PGUID:35CB6715-41F8-4F99-8881-6FC75BF054B0

$11.0.0.28844

@Windows XP Service Pack 2 (2600) IE 6.0.2900.2180

 

Så trykker jeg "OK" og det kommer en meldig om at bør lukke alle programmer, "empty your temporary folder", osv osv....men jeg kjørte ingen programmer eller noe så jeg skjønner ingen ting.

 

Please hjelp, det er fælt å være så nær!! :no:

 

EDIT: Har funnet ut av dette nå, men har fått et nytt problem, når jeg skal fikse "video" i options, noe som jeg må, første gang jeg prøvde med "default settings" var jo alt rundt meg helt hvitt, og under intro videoen var det en svær svart firkant litt under midten der det ikke kom noe bilde :hrm: (Har et Radeon 9200 så er vel ikke så rart...). Men ihvertfall, etter jeg skal trykke "return" etter å ha satt alt på det laveste hopper spillet ut til skrivebordet og jeg får meldinga om at "TESIV Oblivion har et problem og må lukkes og blablabla", dette skjer uansett hvor mange ganger jeg reinstaller. Noen som vet? :(

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du sletter:

 

- C:\Programfiler\Bethesda Softworks

- C:\Documents and Settings\Ditt Navn\Mine dokumenter\My Games

 

+ alle oppføringer av Oblivion i registeret ---> Omstart på PC.

 

........., så bør det gå greit med en ny installasjon. :)

Lenke til kommentar
Hvis du sletter:

 

- C:\Programfiler\Bethesda Softworks

- C:\Documents and Settings\Ditt Navn\Mine dokumenter\My Games

 

+ alle oppføringer av Oblivion i registeret ---> Omstart på PC.

 

........., så bør det gå greit med en ny installasjon.  :)

6162663[/snapback]

 

Litt noob her nå kanskje, men hvordan se alle oppføringer som Oblivion har i registeret? :blush:

Lenke til kommentar
Hvis du sletter:

 

- C:\Programfiler\Bethesda Softworks

- C:\Documents and Settings\Ditt Navn\Mine dokumenter\My Games

 

+ alle oppføringer av Oblivion i registeret ---> Omstart på PC.

 

........., så bør det gå greit med en ny installasjon.  :)

6162663[/snapback]

 

Litt noob her nå kanskje, men hvordan se alle oppføringer som Oblivion har i registeret? :blush:

6162681[/snapback]

 

Tipper det er å bruke søkefunksjonen han mener? Eller?

Lenke til kommentar

Prøv å installer spillet på nytt, over det andre.

 

En del, inkludert meg, hadde problemer med det, og jeg kunne ikke avinstallere. Feilen lå i at installasjonsprosessen tok lang tid etter at det så ut til at den var ferdig. Det så ut til at den hadde låst seg, men det tok 3-5 min på slutten.

 

Installerte over, noe som gikk kjapt, og da fikk man avinstallert, og installert igjen på ordentlig.

Lenke til kommentar
Hmm, lukke faktisk det bilde fordi det bare var svart liksom, du sier det ikke var ferdig?

 

Burde prøve igjen da, skole idag, så 5 dagers fri til Oblivion hvis det funker :D

6166742[/snapback]

 

Når det feltet som fylles når installeringen foregår var helt full hos meg, så gikk det 3-5 minutter før den lukket seg selv, den var vel ikke sort, men det er verdt å prøve å vente litt

Lenke til kommentar

Et 6800 GT vil nok gjør underverker for det, men det er ikke sikkert problemet forsvinner for det. Men du vil i hvertfall kunne spille Oblivion. Tipper at du med 9200 kortet vil nesten ikke få over 20 FPS i 800x600 oppløsning med alt på lavest. Husk at view distance må stå på fullt ellers blir det seende slik ut.

 

Men jeg har hatt noe av det samme problemet som deg, at den hoppet ut, og jeg fikk feilmeldingen. Men jeg har fått fikset den feilen ved å stille på noe i Oblivion.ini filen. Den ligger på mine dokumenter/my games/oblivion

 

Åpne den i notiskblokken, og søk etter (eller finn selv) hvor det står "iPreloadSizeLimit=26214400". Det kan hende tallet er litt annet. Sett denne til halvparten av det minnet du har. Har du 1 GB så ta 52428800, og har du 2 GB ta 104857600. Har du 512 MB så er 26214400 riktig. etter at jeg satt min til 2 GB alternativet så har spillet ikke hoppet ut mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...