Gå til innhold

hjelp til kjøp av cpu + hk 3-5k


Anbefalte innlegg

trenger hjelp

 

skal sette sammen en brukbar pc.. e litt utdatert... trenger en cpu som e billig men som har et enormt overklokkingspotensiale. trenger også hjelp til å finne et godt hk... helst 8 sata kontakter :D 3 - 5 k så billig som mulig men som overklokker godt.

eventuelle forslag på ram og :D

kan få forslag på vga og... men noe billig som klokker bra :D

Endret av Xch0rp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8 SATA - Da må du kanskje ha eget SATA Kontroller kort i en PCI port...?

 

Har du sett på oppgraderingspakkene de fleste webshop'ene har?

 

Hvis du har dette nå:

kabinett: ASUS S-Presso

hk: Asus P4P8T

cpu: Intel Pentium 4 2.8 GHz

vga: ASUS AX800 PRO

ram: 2x 512 Kingston hyper X

hdd: 2x 320 GB 1x 160 GB

 

Og skal oppgradere det så vet jeg ikke hvor man skal angripe, ser ganske oppegående ut i forhold til mitt hehe :p

Lenke til kommentar

Er ikke så mange hovedkort som har 8xSATA, men Asus P5WD2-E Premium har iallefall . Problemet nå er vel at det ikke garantert er Conroe-kompatibelt, så jeg ville ha ventet litt med oppgraderingen til flere hovedkort blir tilgjenglige. Nå er jo produsentene Intel og AMD i en overgangsfase, så oppgraderinger nå kan være usikre mener jeg.

Lenke til kommentar

Det betyr jo ikke at en s939 Athlon64 X2 4400+ er avleggs til sommeren da. Om man ikke er så voldsomt kravstor og ikke skal ha det aller siste hele tiden vil nok en X2 4400+ holde minst 2 år.

Men om han skal ha en CPU som klokker bra er vel Opteron valget. Har lite peil på Opteron, så her får noen andre ta over :)

 

Edit: +ikke

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Nei, forsåvidt. Uansett, mener selv det er best å tenke mest framtidsrettet, men never mind.

 

F.eks Dette og dette har 6xATA-kontakter[/url] og er socket AM2-hovedkort. Regner med du kan klare deg greit med seks stk.

 

Den billigste dobbelkjerne-CPUen fra AMD er X2 3800+, den koster fra rundt 2400,-

 

Når det gjelder DDR2-brikker er jeg egentlig usikker på hva som er bra og dårlig.

 

Ang. grafikkort er 7900GT et godt grafikkort til en billig penge.

Lenke til kommentar

problemet med den pcen eg har no e at det e en sff maskin.... :p

 

asus s-presso med asus hk som ikke vil clocke ØP skjermkortet clocker til ca 27% med litt tweeking

 

men må bare vite ka som klokker bra for tiden til en grei penge.... sån som for 1 år siden va det jo asus p4c 800-E deluxe og 2.4 GHz intel med ocz golden pc 4400.

Hadde det oppsettet med 3.2 GHz intel prescot .... fikk 4 GHz "stolt" :p va ganske fornøyd

 

men ka e et lidnende oppsett i dag ?? Helst dobelkjerne men ikke et must ... har jo HT teknologi som funker bra :D

Endret av Xch0rp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...