Gå til innhold

Tips til 120mm kvalitetsvifter med lavt lydnivå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal de ha inkludert rheostat?

 

Hvorfor ikke kjøpe dette ved siden av, slik at du kan styre alle viftene dine?

 

Jeg har selv to NorthQ vifter, og en papst vifte, som alle snurrer på 1k rpm. Dette gjør at pc'en er tilnærmet lik lydløst, mye takket være vannkjølingen, forsåvidt.

 

Mist sine 120mm'ere har jeg hørt gode ting om, en kamerat som utelukkende kjører de.

 

Det er litt smak og behag ute og går.. Surf litt rundt her, så finner du sikkert ut litt mer.

Lenke til kommentar

Viften er helt konge. Jeg får en til i posten i morgen, sammen med mp3-spilleren jeg bestilte for en stund siden.. Viftene var visst utsolgt, og den siste gikk mens jeg bestilte.. :(

 

Rheostat er en viftestyring, som bestemmer spenningen til viftene, som igjen bestemmer rpm-verdien, altså hastigheten. Derav vil også støy, og kjøleevne bli justert.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med han litt over her, jeg har 2stk 120mm MIST, de er mer stillegående en de beste papst viftene, de er billigere og de har rpm-sensor. Jeg kjøpte også 2 rheostater, men de ligger i ei eske - ubrukt, det har ingen hensikt for lyden sin skyld, og de starter ikke på noe lavere enn 12 volt.

Lenke til kommentar

Glidelager

Levetid: Kort

Motstandsdyktighet mot høye temp: Lav

Støyutslipp: Stille på lave rpm (når den er ny)

Montering: Vertikalt eller prod. anbefaling

Deler: ikke-presisjon

Smørning: Relativt høy fordampning

Kontakt mellom deler: Større kontakt mellom lager og aksling

Kostnad: Billig

 

Syntes det ser ut som at det er så mange down-sides med glidelager vifter slik som denne? Eller er det egentlig ikke så ille?

 

Denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316880 er kulelager, men veier mer pga alu ramme... Den blåser mere luft, men bråker mer.

 

Er så sjukt usikker på hva jeg skal velge :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...