Gå til innhold

Bokstaver og tall byttet om


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noe rart har skjedd med min Asus A7V laptop. Halve tastaturet er blitt tall og det andre halve bokstaver.

 

Hvis jeg kobler på et annet tastatur, funker det fint. Prøvd å avinstallere drivern, men fortsatt det samme problemet.

 

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal være en bryter som slår denne funksjonen av og på. Som du sikkert ser så er den halvdelen av tastaturet ditt som har blitt tall...har tall på knappene. Disse skal normalt bare kunne nåes ved å holde inne FN knappen. Men en spesiell knapp gjør at du kan skru den på hele tiden. Feks når du skal drive mye med tall.

 

Sjekk ut manualen din, og sjekk ut alle knappene på keybordet ditt. En av dem skal ha ett tegn som kan fortelle deg at det handler om nummer taster. Du må bare holde FN tasten inn og trykke på den for å skru av det som er på nå.

 

Ingenting er feil, du har bare kommet borti noe.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Det skal være en bryter som slår denne funksjonen av og på. Som du sikkert ser så er den halvdelen av tastaturet ditt som har blitt tall...har tall på knappene. Disse skal normalt bare kunne nåes ved å holde inne FN knappen. Men en spesiell knapp gjør at du kan skru den på hele tiden. Feks når du skal drive mye med tall.

 

Sjekk ut manualen din, og sjekk ut alle knappene på keybordet ditt. En av dem skal ha ett tegn som kan fortelle deg at det handler om nummer taster. Du må bare holde FN tasten inn og trykke på den for å skru av det som er på nå.

 

Ingenting er feil, du har bare kommet borti noe.

 

AKIRA

6158707[/snapback]

 

NumLock kalles denne ikke helt ukjente funksjonen. Åhhh, hvis jeg fikk en 10-er for alle som har trodde at det er en feil med tastaturet hadde jeg vært rik....

Lenke til kommentar
Det skal være en bryter som slår denne funksjonen av og på. Som du sikkert ser så er den halvdelen av tastaturet ditt som har blitt tall...har tall på knappene. Disse skal normalt bare kunne nåes ved å holde inne FN knappen. Men en spesiell knapp gjør at du kan skru den på hele tiden. Feks når du skal drive mye med tall.

 

Sjekk ut manualen din, og sjekk ut alle knappene på keybordet ditt. En av dem skal ha ett tegn som kan fortelle deg at det handler om nummer taster. Du må bare holde FN tasten inn og trykke på den for å skru av det som er på nå.

 

Ingenting er feil, du har bare kommet borti noe.

 

AKIRA

6158707[/snapback]

 

NumLock kalles denne ikke helt ukjente funksjonen. Åhhh, hvis jeg fikk en 10-er for alle som har trodde at det er en feil med tastaturet hadde jeg vært rik....

6159223[/snapback]

 

Trykker jeg inn Num Lk på min laptop skjer det ingenting. Halve tastaturet er fortsatt bokstaver. De er ikke låst til tall.

 

Det at brukeren trykket på Num Lock via ett eksternt tastatur først kom ikke tydelig frem.

 

Men jeg vet av erfaring fra min fars IBM at han har en FN tast som slår av og på nummer tastene.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...