bombo Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg har 4-5 forskjellige pop-kontoer som jeg sjekker for mail. Tilsammen kommer det inn stort sett rundt 100 spam mail hver dag. Jeg bruker Outlook og SpamBayes og den fanger fint opp de fleste spam-mailene, men en mere elegant løsning må være å ha en "server" som sjekker alle kontoer for meg, og hvor jeg logger inn på 1 konto for å hente mailen fra alle kontoer og hvor spam-mailen allerede er filtrert bort. Noen som har erfaring med løsninger for Linux som tillater meg å gjøre dette? Endret 22. mai 2006 av bombo
eppis Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 jeg prøvde med en plugin til squirrelmail som gjorde sånn at den hentet all mail fra hotmail accounter og plaserte dem på min mailserver lokalt.. ble som en forward da.. det som skjedde var at denne forwarden som jeg satte opp henta alt som var av spam fra hotmail og spamma ned mailservern min... skal du prøve noe sånt anbefaler jeg vertfall og sette opp et bra mailfilter! husker ikke hva programvaren heter i farta dessvere mennne den funka vertfall bare på hotmail det jeg brukte.. du får google litt
agvg Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 fetchmail er jo designet til denne oppgaven du ønsker, og laste ned fra pop og laste det inn på en ønsket mailkonto på linux-boksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå