Gå til innhold

Windows tar for mye plass


Anbefalte innlegg

Jeg hadde problemer med harddisken min en stund tilbake. Installerte windows på den andre harddisken for å få startet opp. Nå fungerer "master" harddisken min fint igjen, og jeg vil gjerne avinstallere windows på "slave" hardisken min for å frigjøre plass. Noen som kan hjelpe meg med hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du sitter på master harddisken din, og kjører systemet fra den harddisken, kan du formatere slave disken fra master disken. Hvis du kjører windows, kan du åpne command, og skrive "format c:/q"

 

Vær forberedt på at hårek, kommer innom og korigerer det jeg har sagt. Jeg bøyer meg i såfall i støvet, for han vet faktisk mer enn meg.

Lenke til kommentar

Dersom ntldr, io.sys og boot.ini ligger på den disken du kaller "master", er det bare å slette windows-mappen som ligger på "slaven" din. I tillegg kan det være lurt å slette en linje i boot.ini (for å unngå et ikke-eksisterende valg i oppstartsmenyen). Linjen vil vel se omtrent slik ut: multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

 

Dersom ntldr ligger på slave-disken, blir operasjonen litt mer komplisert..

 

Edit:

(Om du formaterer disken med ntldr på, så vil du ikke lengre kunne komme inn i noen av Windows installasjonene.)

Endret av [ronny]
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvis du sitter på master harddisken din, og kjører systemet fra den harddisken, kan du formatere slave disken fra master disken. Hvis du kjører windows, kan du åpne command, og skrive "format c:/q"

 

Vær forberedt på at hårek, kommer innom og korigerer det jeg har sagt. Jeg bøyer meg i såfall i støvet, for han vet faktisk mer enn meg.

6152595[/snapback]

 

Du er snill du! Tar det hele med litt forbehold. :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du er snill du! Tar det hele med litt forbehold. :w00t:

6152613[/snapback]

 

Hehe. Ja.. Har hatt en liten diskusjon med han angående samme tema i en annen tråd :)

6152624[/snapback]

 

Ja! Det hadde du, jævlig morsomt!! :!:

Lenke til kommentar
Du er snill du! Tar det hele med litt forbehold. :w00t:

6152613[/snapback]

 

Hehe. Ja.. Har hatt en liten diskusjon med han angående samme tema i en annen tråd :)

6152624[/snapback]

 

Ja! Det hadde du, jævlig morsomt!! :!:

6152630[/snapback]

 

 

Formater alt.. Er det problem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...