ViVentis Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 1989 Audi 80 1.8 S Lekkasje varmeanlegg. Lukt, fukt og suselyd bak hanskerom. Vanskelig å komme til? Hvor bør man gå inn fra? Erfaring med problemet? -Og vet du evt. hva som er grunnen?
kremt Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Ta av hele dashen, koble fra slangene på varmeregister, skru løs varmeregister, inn med nytt varmeregister (uten hull ), på med slangene, på med dash, ferdig
ViVentis Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Skrevet 9. juni 2006 Hva koster et slikt varmeregister? Trenger man spesialverktøy? 120 grader C på motorveien her i stad, damp/røyk oste ut av alle åpninger som finnes i dashbordet, til og med fra bak rattet. Off... Må fylle på vann hele tiden nå.
Beinet1 Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Har skrudd litt på golf og passat, tenker det er mye likt. Varmeregisteret sitter bak et lite plastdeksel mot midten,helt fremme med torpedoveggen på passasjersiden. Du kan løsne slangene til registeret fra motorrommet, ta vekk plastdekselet og dra ut varmeregisteret. Du får et brukt varmeregister hos huggern for rundt 2-300 tenker jeg. Håper det er likt på din bil
kremt Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Det KAN være at du må av med hele dashen også, en jeg kjenner måtte det på sin bil. To personer som satt inne i bilen i 4 timer og skrudde KONSTANT, så var det fikset.
ViVentis Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Skrevet 9. juni 2006 Leste litt om at du kunne gjøre det fra motorommet i en Audi 90, får sjekke litt i morgen.
ViVentis Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Skrevet 10. juni 2006 Kom akkurat inn, har skrudd i flere timer. Kjøpte meg den haynesboka i dag, og fulgte steg for steg der. Ifølge boken skal man kunne ta ut hele ventilasjonsanlegget uten å måtte av med dashbord, men alt satt nesten dønn fast. Jeg fikk ikke ut dritten. Noen som har vært borti det samme på en audi 80 (87-90 mod)? Jeg har imidlertid fiksa problemet med lekasjen, tok å koblet ut varmeregisteret (varmeregister er det som er en slags radiator ja?) ifra kretsen til kjølevæsken. Nå skal det ikke lekke fra bilen, men varme i kupeèn finnes ikke. Tips til elektriske varmeanlegg som kan brukes under kjøring, eller trekker det for mye strøm? En ting til er at vifta ved radiator ikke slår inn lengre, har det sammenheng med varmeregister?
kremt Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Vifta har egen føler som står på radiator, den som bestemmer når den skal slå inn....
ViVentis Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Skrevet 10. juni 2006 Takk for raskt svar, hvor nøyaktig står denne om du vet? Komplisert sak? Er jo ikke noe fare da jeg nesten aldri står og går på tomgang...
Beinet1 Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Føleren til radiatorvifta pleier å være skrudd inn helt nederst i radiatoren. Prøv å kortslutte ledningene til denne og se om vifta starter. Hvis vifta ikke starter, så ligger feilen et annet sted, sikringer/rele for eksempel.
ViVentis Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Skrevet 12. juni 2006 Vifta fungerer nå faktisk, gjorde ingenting, bare lirka litt i følern og tok av og på kontakten til selve vifta.
kremt Skrevet 12. juni 2006 Skrevet 12. juni 2006 Pleier ofte å hjelpe selv slike småting serru :yes:
brotten Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Om å koble ut varmeregisteret. Hei! Bare lurte på hvordan du koblet ut varmeregisteret om du bare løsnet de to store slangene inn i torpedoveggen og koblet de sammen ? Sliter med samme problem.... Bare at jeg har brent hele instrument panelet i tillegg så jeg ser ikke temperaturer eller no. Så har endel mekking forran meg.... :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå