Gå til innhold

Prisantidning på rå pc..


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Vurderer å selge pc'en da jeg rett og slett er blitt ALT for usosial.

Dette består pc'n av:

 

Hovedkort: Asus A8N32-SLI Deluxe

Cpu: Opteron 170 - dual-primestabil i 12 timer på 2,7@1,4v

Ram: Corsair 3500LL 2GB

Skjermkort: X1900XTX

PSU: coolermaster real power 450w - beste psu'en jeg har hatt

Kabinett: Chieftec Dragon bigtower (sølv) med vindu

Skjerm: Dell 2005FPW

HD: Segate 250Gb sata

Vannkjøling: Mist high performance settet fra micrpolex, pluss MCW60 GPUkjøler

Zalman viftestyring.

 

 

Tror den eldste delen, hdd'en er 10 måneder nå.. skjermkortet er den nyeste og er bare 14 dager gammelt.. MAO, garanti og kvitteringer på ALT..

 

Visst 3dmark score har noen betydning så scorer denne over 7k i 3dmark06!!

 

Seriøste forslag..

Endret av Ilsaldur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at du skal kunne få en 12-14tusen uten skjermen. Vet ikke hvor mye skjermen og vannkjølingen er verdt. Men anslo ca 2tusen i bruktpris på vannkjølingen:)

 

:---: Endret prisantydning da delene var forholdsvis nye :---:

Endret av Daffa
Lenke til kommentar
Var noe sånnt jeg også tenkte på. Tenker jeg legger den ut på bruktmarkedet for 17k inkl skjerm og vannkjølinga.. Er jo trossalt en über pc, og viktigst av alt- den er dønn stabil..

6150118[/snapback]

Ja den ser meget bra ut, så noen vil nok gjerne betale den prisen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Var noe sånnt jeg også tenkte på. Tenker jeg legger den ut på bruktmarkedet for 17k inkl skjerm og vannkjølinga.. Er jo trossalt en über pc, og viktigst av alt- den er dønn stabil..

6150118[/snapback]

selv om den er verdt 17k, er det ikke så veldig mange som skal kjøpe så dyr pc som kjøper brukt.

 

Jeg mener også at når du har overklokka prosessoren, så synker den ytterligere i pris.

 

Hvis det ikke går å selge den samlet, ville jeg kanskje solgt alt i deler hvis jeg var deg.

 

PS, hvor mye skulle du hatt for den skjermen hvis du skulle solgt den?

Lenke til kommentar

Der er jeg helt uenig med deg. Så lenge man overklokker, og nesten ikke øker på vcore i det hele tatt, har prosessoren ikke vodt av det.. MAO, denne cpu'en er raskere enn FX60 som koster nesten 9000.. Tenker 3000 er en ok pris for skjermen..

Endret av Ilsaldur
Lenke til kommentar
Der er jeg helt uenig med deg. Så lenge man overklokker, og nesten ikke øker på vcore i det hele tatt, har prosessoren ikke vodt av det i det hele tatt.. MAO, denne cpu'en er raskere enn FX60 som koster nesten 9000.. Tenker 3000 er en ok pris for skjermen..

6150478[/snapback]

En overklokket prosessor synker i pris.... kortere levetid osv... ikke positivt ved salg hvis kjøper har litt kunnskaper.

 

Problemet ditt blir nok å finne noen som ikke har god peiling på data som vil gi så mye for en maskin i dag. De fleste som bruker såpass mye penger er beviste og vil ALDRI gi 17.000 kr. for den der.

Lenke til kommentar
Hvor i alle dager har du det fra at en overklokket prosessor på stock vcore får en kortere levetid?

6150521[/snapback]

1. Garanti og reklamasjon ryker så prosessoren er ikke like lener så attraktiv.

2. Tråd som det står litt av hvert i... overklokking fører til en varmere prosessor som gjør at levetiden synker og du har økt vcore og det vil også ha noe å si.

 

Jeg mener ikke at den går fra å ha 6 års levetid til 3 år, men en del prosent.. ;) 10-15% kanskje... avhengig av temp og slikt.

Lenke til kommentar

Nå er det jo vankjølingpå cpu'en, slik at den er fin og kald den :) Og nevn en eneste butikk som har kunnet bevise at prosessoren ble defekt grunnet klokking? Er jo bare snakk om en uskyldig klokk på 700mhz og 0,05volt, og da ligger load temp på 43 grader.

Lenke til kommentar
Nå er det jo vankjølingpå cpu'en, slik at den er fin og kald den :) Og nevn en eneste butikk som har kunnet bevise at prosessoren ble defekt grunnet klokking? Er jo bare snakk om en uskyldig klokk på 700mhz og 0,05volt, og da ligger load temp på 43 grader.

6150651[/snapback]

spørsmålet er vel ikke om hvor mye skade den tar av overklokking.

 

Faktum er at den synker i pris da den har blitt overklokket. Den har mistet markedsverdi. Folk er ikke interesert i å kjøpe overklokkede cpu'er. De kjøper heller cpu'er som ikke er overklokket.

 

Spør deg selv. Du har valget, to identiske cpu'er. Begge brukt. Den ene har blitt overklokket, den andre ikke. Identisk pris. Hvem kjøper du?

 

 

Du kjøper den som er verdt mest.

Lenke til kommentar
Nå er det jo vankjølingpå cpu'en, slik at den er fin og kald den :) Og nevn en eneste butikk som har kunnet bevise at prosessoren ble defekt grunnet klokking? Er jo bare snakk om en uskyldig klokk på 700mhz og 0,05volt, og da ligger load temp på 43 grader.

6150651[/snapback]

spørsmålet er vel ikke om hvor mye skade den tar av overklokking.

 

Faktum er at den synker i pris da den har blitt overklokket. Den har mistet markedsverdi. Folk er ikke interesert i å kjøpe overklokkede cpu'er. De kjøper heller cpu'er som ikke er overklokket.

 

Spør deg selv. Du har valget, to identiske cpu'er. Begge brukt. Den ene har blitt overklokket, den andre ikke. Identisk pris. Hvem kjøper du?

 

 

Du kjøper den som er verdt mest.

6151611[/snapback]

 

Sett deg selv inn i denne situasjonen:

 

Du skal kjøpe deg Opteron 165/170, pga de er billige og klokker godt.

 

1. Du kjøper en helt ny en, og er usikker på hvor bra den er.

 

2. Du kjøper en som går på 2.7Ghz 12timer @dualprime med 1.4V, litt billigere siden den er brukt.

 

Ville gått for 2ern.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...