Gå til innhold

Handle fra utlandet


Anbefalte innlegg

OK! Min første tråd her.. (Har fulgt med på forumet en stund da) :)

 

Vurderer å bytte ut en del komponenter i vannkjølinga mi, men finner ikke tak i alle de komponentene jeg ønsker meg hos norske forhandlere.

 

Hvordan er det da å handle med utenlandske nettbutikker? Tenker spesielt på toll og slikt da.. Blir vel å handle for 2-3000,- dersom jeg først setter igang.. Kjipt å da plutselig måtte betale 25% ekstra.. :(

 

Jeg hadde tenkt å handle deler hos AC og/eller Alphacool.

 

Håper noen av dere har erfaringer med dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke så veldig mye om det der, men sjekk ut poste restante (eller hva det heter)..

Om du bestiller fra et EU-land til et annet, slipper du fortolling så prisen som blir oppgitt er den reelle. F.eks om du bestiller fra Tyskland og sender pakken som poste restante til det nærmeste postkontoret i sverige, slipper du fortolling. Fortolling skal du som innbygger i Norge betale uoppfordret ved grensa :evil: ..

Lenke til kommentar

Jepp! Brosjan har gjort det på masse små elektronikk til RC-fly osv. Funker som bare juling. Har ingen sider på det her no, men leste fra Toll-sjefen at det var helt 100% lovlig om det fortolles når man kommer til norge. Det er ei grense på noen tusen på hva som er tollpliktig og ikke. Regelen tror jeg er innført for å fjerne handelsbegrensningene mellom EU-land.

 

Dette burde vel vært i tråden din Glisevask, menmen. Under butikkdiskusjoner tror jeg du finner masse om det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...