Gå til innhold

Skuffa over komplett.no!


Anbefalte innlegg

15.05 bestilte eg skjermkortet på komplett.no som var på tilbud (7900gt), bestilling skjedde sent på ettermiddagen (ca kl 1900). Eg har vært kunde hos komplett.no siden 2000, og er ganske lojal mot dem siden kundebehandlingen mot meg har vært meget tilfredstillende til nå.

 

Eg regnte med at komplett.no skulle sende pakken på den 16.05 siden kortet var bestilt dagen før, men dessverre greide ikkje komplett.no å sende den på 16.05 og siden 17.05 er en helligdag, så sendte de selvfølgelig ikke pakken da heller. Sendte derfor en e-mail til dem og spurte om ikke de kunne sende pakken så fort som mulig 18.05.

Fikk svar morningen 18.05 om at pakken var sendt! Da var jeg selvfølgelig fornøyd! Da jeg sjekka postens sporing så stod det "Mottat data om sending" eller noe som lignet, og

det var registrert 10min ca før de sendte meg e-mailen om at pakken var sendt.

 

19.05 stod det fremdeles "mottat data om sending" på pakkesporinga, så eg ringte postens kundeservice og der ble eg fortalt, at komplett.no ikke har sendt pakken men kun scannet den inn, slik at den er klar til sending. Så eg ringte komplett.no's kundeservice og ble igjen fortalt at pakken den er sendt.

Så eg bestemte meg for å vente å se, tenkte at det var posten som var treige med å oppdatere deres pakkesporing.

 

20.05 stod det fremdeles "mottat data om sending", dette er vannvittig irreterende, eg bestilte 15.05 og 20.05 var pakken fremdeles ikke sendt.

 

Så nå sitte eg her uten å ha mottat pakken og lurer på om komplett.no har løyet til meg. Posten sier at pakken ikke er sendt, mens komplett.no sier at pakken er sendt.

Synes det er vannvittig provoserende og uprofesjonellt av komplett.no om det er tilfelle at de har løyet til meg!

Har nå sendt en e-mail hvor eg forklare at eg har snakka med posten og de sier at pakken enda ikke er sendt. Forventer ikke at komplett.no svarer siden det er helg, men håper de svarer iløpet av morgendagen.

 

Må si at eg er skuffa over komplett.no som ikke har klart å sende pakken enda, da det tross alt har gått noen dager.

 

Måtte bare ytre min misnøye og få ut litt "steam"!

 

Mvh en skuffet komplett.no kunde!

 

Andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget var ikke ventinga, men at de sier pakken er sendt, mens den ikke er det. Når en seriøs aktør som komplett.no forteller meg at pakken er sendt, så forventer eg sølvfølgelig at pakken er sendt. Gjør meg ingenting å vente, men synes det er provoserende når de sier at pakken er sendt når den ikke er sendt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Poenget var ikke ventinga, men at de sier pakken er sendt, mens den ikke er det. Når en seriøs aktør som komplett.no forteller meg at pakken er sendt, så forventer eg sølvfølgelig at pakken er sendt. Gjør meg ingenting å vente, men synes det er provoserende når de sier at pakken er sendt når den ikke er sendt.

6146914[/snapback]

 

Jeg tror deg ikke helt når du skriver at det ikke er ventetida som plager deg.. ;)

Når du i tillegg skriver at du har vært kunde hos Komplett siden 2000 så er det litt rart at du ikke har fått med deg rutinene (eller manglene ved disse).

Komplett er nå blitt (for) store.. Du/jeg/vi er en av *mange* som bestiller varer derfra..

De har ett "system" som kan virke noe tungrodd... Selgere mottar bestilling.. sjekker betaling/gjør klar faktura.. melder ordre til plukkliste..

Lageransatte plukker... (etter ett køsystem vil jeg tro)... De melder ordre klar til forsendelse/pakking..

"Pakkere" gjør klar din ordre.. som meldes inn i Kompletts "brukerkonto" hos Posten.. ("Posten har motatt melding")..

Så kan det hende at ditt skjermkort ligger i en container ett døgn..eller tre.. avhengig av helg/høytid.. før den blir kjørt av egne postbiler til nærmeste transittlager.. og du etterhvert ser at den er på vei (Pakkespor)..

 

PS.

Jeg ser her "bare" (enda) en som er utålmodig etter å få brukt/testet/benchet sitt nye leketøy... :p

 

Er du så misfornøyd/utålmodig må du nesten gjøre som "hardcore skjermkortgutta" og ta første taxi ned til nærmeste butikk når "gullkortet" ligger på hylla.. før noen andre tar det før deg...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Er du så misfornøyd/utålmodig må du nesten gjøre som "hardcore skjermkortgutta" og ta første taxi ned til nærmeste butikk når "gullkortet" ligger på hylla.. før noen andre tar det før deg...

6146994[/snapback]

 

Min erfaring er at enkelte butikker er litt mer på høgget med å sende ut varer med en gang.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er du så misfornøyd/utålmodig må du nesten gjøre som "hardcore skjermkortgutta" og ta første taxi ned til nærmeste butikk når "gullkortet" ligger på hylla.. før noen andre tar det før deg...

6146994[/snapback]

 

Min erfaring er at enkelte butikker er litt mer på høgget med å sende ut varer med en gang.

 

AtW

6147073[/snapback]

 

Det stemmer det.., Komplett er ikke blant disse..

:hrm:

Lenke til kommentar
Poenget var ikke ventinga, men at de sier pakken er sendt, mens den ikke er det. Når en seriøs aktør som komplett.no forteller meg at pakken er sendt, så forventer eg sølvfølgelig at pakken er sendt. Gjør meg ingenting å vente, men synes det er provoserende når de sier at pakken er sendt når den ikke er sendt.

6146914[/snapback]

 

Husk at det er kun mennesker som jobber på kundesenteret - ikke maskiner.

Lenke til kommentar

Det kan vel være det att de lagt pakka di en container som venter på Postbilen.

Posten har endel problemer så det er ikke sikkert det er komplett alene som har skylda.

Komplett har vel gjort sitt sett fra dems synspunkt når de har lagt pakka i postcontainern.

Lenke til kommentar

nå er ikke pakkesporingen på nettet hos posten det mest fantastiske systemet. en gang jeg ventet på en pakke (sjekket sikkert pakkesporing hvert 30. min). når den aldri ble registert på postterminalen her i by'n ringte jeg posten kundeservice - hos dem viste det at pakken var registrert for 5 timer siden - men det kom ikke noe på den på nettet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Pakkesporing fungerer (stort sett) som det skal.. (ser bort fra nedetid i det siste).

Det er nok heller slik at den menneskelige faktor spiller inn..

Ei pakke som skal spores forutsetter at noen sørger for at adresselapp blir scannet av en strekkodeleser.. Det skal skje under transitt.. og av de som tar imot pakker på bestemmelses-sted.

Pakka kan fint komme frem samme dag den uten å ha vært registrert i det hele tatt forutsatt at de ansatte/transportører kun gjør den viktigste jobben..dvs. å kjøre/transportere pakka.. og "blåser" i de av oss som sitter og trykker F5/"refresh" i iveren etter å spore pakka på vei til oss.. :)

Lenke til kommentar

Det er litt dumt å skylde på komplett, de har også fri på helligdager, og sliter sikkert med samme problem som mange andre bedrifter dagen etter, at ikke alle dukker opp når de burte, eller er i 100% form.

 

Og hvis Komplett har sendt pakken, så betyr det at de har lagt den klar til sending, slik at posten kan hente. Hvis dette skjer 2 minutter etter at postbilen har vært der den dagen, så må de vente på neste tur. Akuratt slik som alle andre bedrifter. Dermed må du vente en ekstra dag.

 

Har selv opplevt at Komplett har vært lynraske, samt at det har tatt litt tid. Men slik må man nesten bare vente seg.

Lenke til kommentar

har også opplevd at en pakke fra komplett.no har blitt borte. det var også posten som rotet bort pakken. komplett var mer enn villig til å sende meg varene på nytt og ettersom en vare var utsolgt, skulle jeg få bedre vare til samme pris. men plutselig så fant posten igjen pakken min (var utlevert til feil person på postkontoret). egentlig litt synd, for da fikk jeg ikke bedre vare til samme pris. hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...