Gå til innhold

Hindre skifting av tastaturoppsett (XP SP1)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ganske lei av at Windows stadisk bytter om fra norsk til engelsk tastaturoppsett, og da blir en del tegn feil. Jeg kan enkelt bytte tilbake med CTRL + SHIFT, men jeg er ganske lei av dette nå.

 

Jeg har følgt med til tider på tastaturoppsettet, og noen ganger bytter den av seg selv. Jeg har fjernert alt av spyware og lignende.

 

Så vet noen om et triks for å hindre at Windows bytter om?

 

Jeg takker for alle svar.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fjern alle tastaturspråk du ikke vil ha, da bytter den ikke (du kan ha flere språk installert, men alle kan bruke norsk tastaturoppsett).  Du finner det under regionale instillinger på kontrollpanelet.

6137352[/snapback]

Jeg har prøvd det mange ganger, men det har kommet opp igjen.
Lenke til kommentar

Det installerer seg ikke selv automatisk. Da har du gjort endringene på feil sted.

Under Regional and Language settings går du inn på Language og trykker på Details.

Der kan du ha flere språk og flere tastaturoppsett.

Feks:

EN English (United States)

Keyboard

Norwegian

NO Norwegian (Bokmal)

Keyboard

Norwegian

 

Da har du både engelsk og norsk språk installert, men begge bruker norsk tastaturoppsett. Sjekk at BARE norskt tastaturoppsett er installert for Norsk språk. Fjærn det du ikke bruker. Restart. Da skal alt være i orden.

Lenke til kommentar
Det installerer seg ikke selv automatisk.  Da har du gjort endringene på feil sted.

Under Regional and Language settings går du inn på Language og trykker på Details.

Der kan du ha flere språk og flere tastaturoppsett. 

Feks:

EN English (United States)

    Keyboard

      Norwegian

NO Norwegian (Bokmal)

    Keyboard

      Norwegian

 

Da har du både engelsk og norsk språk installert, men begge bruker norsk tastaturoppsett.  Sjekk at BARE norskt tastaturoppsett er installert for Norsk språk.  Fjærn det du ikke bruker.  Restart.  Da skal alt være i orden.

6144983[/snapback]

Jeg har gjort det der flere ganger, men det har som regel kommet tilbake. Nå har det holdt seg borte i et døgn, så nå håper jeg at det forblir slik.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...