Gå til innhold

Resonans i kabinett problem.


Anbefalte innlegg

Jeg har et Chiftec tower i Matrix serien (denne siden, i svart) og akkurat satt inn denne PSU'n. Etter det har jeg lagt merke til at når jeg har igjen kabinett døra dukker det opp en pulserende resonans. Åpner jeg døren med bare 1-2 cm, forsvinner lyden.

 

Er det noe jeg kan feste på innsiden av kabinett døren for å få vekk resonansen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye du kan feste på innsiden der, men jeg vil anbefale asfaltmatter. Dette har jeg selv brukt i utstrakt grad på innsiden av mitt kabinett.

 

Så, demonter det du kan demontere, og legg tykke asfaltmatter der det går, og legg den tynne varianten der det er trangt. I tillegg kan du legge skumgummi på toppen av det igjen, det vil ta en del luftbåren støy.

 

Det skal sies at dette vil øke temperaturen i kabinettet ditt, så om du har dårlig luftflyt vil jeg nok vurdere en stillegående Mist-vifte eller NorthQ, eller et helt annet merke. Disse støyer såpass lite at du ikke vil merke mye fra eller til. De vil dog sørge for at det er grei temp på innsiden.

 

I tillegg kan du også ta en bit av gummi, eksempelvis den type matter som finnes på gulvet av biler, eller en bit tynn asfaltmatte. Dette vil også hjelpe enda mer. Jeg er litt fantatiker hva gjelder støy, men asfaltmatter er en billig måte å gjøre kabinettet mer støyvennlig.

 

Biltema eller Mekonomen/andre bilrelaterte forretninger har dette.

Lenke til kommentar
Mye du kan feste på innsiden der, men jeg vil anbefale asfaltmatter. Dette har jeg selv brukt i utstrakt grad på innsiden av mitt kabinett.

 

Så, demonter det du kan demontere, og legg tykke asfaltmatter der det går, og legg den tynne varianten der det er trangt. I tillegg kan du legge skumgummi på toppen av det igjen, det vil ta en del luftbåren støy.

6133884[/snapback]

 

Trodde aldri at det skulle skje, men jeg får vel ta å 'råne' opp innsiden av kabinettet mitt :cool:

 

Asfaltplater, here I come...

Lenke til kommentar

Bare hyggelig :)

Husk at det er viktig med god kjøling, spesielt om de skal henge høyt oppe i kabinettet. Har sett noen som har "klistret" en gammel kjøleblokk fra en gammel cpu, og lagt den under strikken slik at den ble presset på hdd'en. Vet ikke hva slags effekt det hadde, men det kan ikke gjøre ting verre i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...