Gå til innhold

Hvilken omformer skal jeg kjøpe? (Til bil)


Anbefalte innlegg

Hei

 

For ca en uke siden gikk jeg til innkjøp av en Tundra 1032x som jeg er veldig godt fornøyd med. Spesielt god er den å ha på lange kjedelige bilturer, men ettersom batteriet på maskinen slett ikke er av god holdbarhet, må jeg ha en omformer i bilen. Hvor sterk type må jeg ha, hvor mye watt trenger denne maskinen?

 

 

 

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For ca en uke siden gikk jeg til innkjøp av en Tundra 1032x som jeg er veldig godt fornøyd med. Spesielt god er den å ha på lange kjedelige bilturer, men ettersom batteriet på maskinen slett ikke er av god holdbarhet, må jeg ha en omformer i bilen. Hvor sterk type må jeg ha, hvor mye watt trenger denne maskinen?

6133096[/snapback]

Volt, Watt, Ampere og slikt står som regel på undersiden av maskinen. Evt på strømforsyningen.

Lenke til kommentar
Så lenge volt og ampere stemmer overens, er watt uvesentlig. Watt er et produkt av forholdet mellom volt og ampere.

6143281[/snapback]

Det er ikke sikkert alle tre tallene står..

 

Voltstyrken må være korrekt, ampere må være minimum det som står på maskinen, men det gjør ikke noe om det er mer. Den trekker bare det den trenger uansett.

Lenke til kommentar

er det snakk om en Transformator eller en Inverter? Altså, en dings du kobler til bilen i ene enden og laptoppen i andre, eller en du kobler til bilen som gir fast 220 volt?

 

Er vel best med den siste, siden bilens spenning varierer såpas som den kan, vil vel en transformator kanskje være litt skummelt? med en inverter får man vel sånn ca. 220V hele tia + at da tar trafoen til lapptoppen seg av svingningnene. Sant?

 

Der jeg jobber pleier vi å selge 150Watts invertere til de som skal ha det til lapptoppen, vet ikke om noen som har hatt problemer. Tviler derimot på at det er snakk om Biltema, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...