Gå til innhold

Ny og rask maskin...


Anbefalte innlegg

...skulle man tro det skulle bli med et A8N32 SLI, corsair 3500 pro og X2 4400, men det er først når jeg har kommet meg inn i windows. Sliter med en uforholdsmessig lang oppstartstid i BIOS. ca 60-90sek tar det fra start til windows booter, noe jeg aldri har opplevd før med det gamle abit-kortet jeg nå har kassert. Har prøvd å slå av mange av kontrollerne som jeg ikke bruker, men til liten nytte. Lurer på om det er noen andre som har vært borti noe lignende og eventuelt om det er en løsning på problemet. Takker tusen ganger til dem som kan hjelpe :roll:

Endret av Amphion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må forklarer nermere. Hva slags bilde er det den bruker lang tid på i bios? og hva driver den med da? burde ikke ta mer en noen sekunder. men kan hende du har 2 hardisker som f.eks er satt til master på samma kontroller og da vil den søke og søke i evighet før den bestemmer seg for og boote videre.

Lenke til kommentar

Har bare en harddisk og en cdrom som er på hver sin port. Biosen bruker cirka 30-40sek på å komme seg videre fra første skjermbilde med logoen, og deretter kommer det frem et underscore som blinker øverst til venstre på skjermen i evigheter før den booter. Har fulgt med på HD-LED'en i denne tiden og det er ikke aktivitet i det hele tatt. Håper dette kan hjelpe litt! :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...