Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

iBook og pc i nettverk


Anbefalte innlegg

Ja,jeg prøver altså å få en pc til å funke i nettverk med ibook. Jeg har en trådløs usb adapter fra netgear som jeg får til å funke. iBook er på nett via telenor adsl og aiport express. Det står også at pc er på nett, men ingen sider i internett explorer vil komme opp. Få bare opp finner ikke siden. Noen som har noen forslag på løsning her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe problemet er problemer med DNS . Se etter om du får satt pc`n din opp med Primary og Secondary DNS tjenere som Telenor har satt opp for Mac`n din den bryr seg fint lite om filleting som pc`r er helt forpinna nødt til å ha .

 

Får du pinget adresser utenfor routeren din f.eks www.vg.no ?

Lenke til kommentar

Hehe..takker for svar. Ikke at jeg helt sjønner hva jeg skal gjøre altså,er helt fatal på dette området som dere sikkert sjønner. Men jeg får iallefall vite at det er problemer med å pinge standard gateway. Ikke at det sier meg så mye heller!

Lenke til kommentar

Hehe..takker for svar. Ikke at jeg helt sjønner hva jeg skal gjøre altså,er helt fatal på dette området som dere sikkert sjønner. Men jeg får iallefall vite at det er problemer med å pinge standard gateway. Ikke at det sier meg så mye heller!

Lenke til kommentar

Altså en "lureadresse" som sier meg at noe er galt .

 

Hvilken adresse får iBook`n din ? Har du satt på noen form for Mac filtrering i Aiport Express routeren ?

 

Nå har ikke jeg satt opp en slik personlig men jeg regner med den deler ut adresser i 192.168.x.x området og da inntil 10 adresser som er maksimalt for Express .

Lenke til kommentar

Har heller ingen erfaring med Airport express

men hvis man benytter kryptering, men feil passord, kan utfallet bli at man ikke får tildelt ipadresse. (windows lager istedet en automatisk alternativ i 169 serien)

 

85.xxx er ikke veldig standard... men det kan hende det bare er slik airport express er

Endret av claus erik
Lenke til kommentar
(...)Igjen hvilken IP får iBook`n din?

6134278[/snapback]

(...) iBook sin ip-adresse: 85.167.188.74

6132487[/snapback]

 

:thumbup:

 

Problemet har eg desverre ikkje noko løysing på.. Har mac, men aldri vore borti AirPort.. Men det ser ut som om det er windows pcen det er noko problem med.

Lenke til kommentar

Hehehe...akkurat nå tror jeg kanskje muligens det er en liten mulighet for at jeg kan være kveldens lykkeligste :D kanskje overdrivelse akkurat det da,men må nok si jeg ble ganske glad da nettsidene plutselig dukket opp etter laaang tid med strev. Ikke vet jeg helt hva det var jeg gjorde,men det er slettes ikke viktig akkurat nå. Internett funker. Tusen takk for at dere tok dere tid til å hjelpe en kvinne i nød. Men holder meg til min iBook jeg altså. Så får de bare ha det gøy med pc folket ellers i huset. Tusen takk for hjelpen en atter gang! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...