Gå til innhold

lav x1800xt 3dmark score


Anbefalte innlegg

eg får ikkje meir enn 8917 poeng med CPU klokka til 3,6ghz(blir ustabil etter ca 3-5 timar) og skjermkortet på 700/1600 :(

Får ikkje CPUen lengre enn 3,5ghz. skulle gjerne ha hatt den på 4 ghz stabilt...

 

Edit: Sablabra: sidan du og eg har same merke skjermkort, kan du lage ei lita liste over kor mykje minne spenning eg trenger på minne i forskjellige hastigheter?

hadde vore veldig fint om du gidd :)

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg i hvertfall kjører dette: 1,575 vgpu 1,955 mvddc&mvddq . Skrur jeg ned volten på gpu litt, så får jeg artifacts -.- Så jeg oppnår relativ lav klokk, med så høy strømtilførsel osv.

 

 

 

EDIT: Btw, fikk enda høyere score i 3dmark 05 nu: 9643 :) Klokken er 711 på gpu, og 810 x2 på minne. Sinnsyk varme da :| .. Så måtte bytte til orginal kjøler, slik at luften ble presset ut av kabinettet.. Denne går på 5000rpm nå, og ligger stabilt på 52 grader idle, og ca 75-80 i load..

Endret av S1rre
Lenke til kommentar
eg får ikkje meir enn 8917 poeng med CPU klokka til 3,6ghz(blir ustabil etter ca 3-5 timar) og skjermkortet på 700/1600 :(

Får ikkje CPUen lengre enn 3,5ghz. skulle gjerne ha hatt den på 4 ghz stabilt...

 

Edit: Sablabra: sidan du og eg har same merke skjermkort, kan du lage ei lita liste over kor mykje minne spenning eg trenger på minne i forskjellige hastigheter?

hadde vore veldig fint om du gidd :)

6148046[/snapback]

 

Vi får se hva jeg rekker, men jeg tror ikke jeg har det aller beste minnet ;)

 

Jeg i hvertfall kjører dette: 1,575 vgpu 1,955 mvddc&mvddq . Skrur jeg ned volten på gpu litt, så får jeg artifacts -.- Så jeg oppnår relativ lav klokk, med så høy strømtilførsel osv. 

 

 

 

EDIT: Btw, fikk enda høyere score i 3dmark 05 nu: 9643 :) Klokken er 711 på gpu, og 810 x2 på minne. Sinnsyk varme da :| .. Så måtte bytte til orginal kjøler, slik at luften ble presset ut av kabinettet.. Denne går på 5000rpm nå, og ligger stabilt på 52 grader idle, og ca 75-80 i load..

6148172[/snapback]

 

Trenger du 1.575V for å nå 711mhz?? Da har du en seriøst dårlig klokker... 1.575V og 80c? Jeg lukter en dødelig kombinasjon, men da er det vel bare å sende tilbake kortet og få igjen penger, eller hva?

 

EDIT: På 1.575V skal jeg vel så vidt klare 790mhz til benching ;)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

ja, sa jo det sugde til klokking =/.. Vet ikke om noe annet kan begrense dette?

hva mente du med dødelig kombinasjon? :p.. 80 grader er vell ikke dødelif? :hmm: Merker ikke noe ustabilitet jeg i hvertfall

Endret av S1rre
Lenke til kommentar
Veeldig høy er ven vell ikke? (A) :p.. Hendte jo at jeg fikk slike temps med lavere volt oxo? hmm...

6148591[/snapback]

 

80c er ikke så mye, det nådde jeg også med stock kjøler og PE biosen. Men det høres utvilsomt skummelt ut å kjøre så høy volt... Selv jeg som fint holder meg under 50c øker ikke så høyt, i hvert fall ikke for annet enn benching.

Lenke til kommentar

80 grader på 1,575V?!?! Eg har 1,5V på 711 Mhz og når temperatur som 85-86 grader med viftaa på 82%. Eg og har jo brukt volten på 1,575 før, men då blei spennings regulatorene varme, oppimot 100 grader.

 

Edit: Sablabra: Det er vel eksamen nå får deg vel?

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Edit: Sablabra: Det er vel eksamen nå får deg vel?

6149371[/snapback]

 

Har matteeksamen i morgen, men har fri resten av uka :green: . Burde vel legge meg nå...

 

EDIT: Btw, på stock hastighet på gpu og minne får jeg ca. 9200 poeng, men cpu på 2.8ghz får jeg ca. 9600

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Tok ned klokkinga til 700 mhz på gpu og 1600 på minne. Volten er på 1.450. Ble mye mindre varme, kunne skru ned viften med 40%. Så hører den nesten ikke ;)..

Sablabra: Er fortsatt denne volten farlig med høy varme? Kommer ikke over 70 grader i hvertfall.. :) Så tror dette skal gå bra :hmm:

Lenke til kommentar
Tok ned klokkinga til 700 mhz på gpu og 1600 på minne. Volten er på 1.450. Ble mye mindre varme, kunne skru ned viften med 40%. Så hører den nesten ikke ;)..

Sablabra: Er fortsatt denne volten farlig med høy varme? Kommer ikke over 70 grader i hvertfall.. :) Så tror dette skal gå bra  :hmm:

6154458[/snapback]

 

1,45V er ikkje så høgt spørr du meg, og 70 grader er ganske grei temperatur!

Lenke til kommentar
Tok ned klokkinga til 700 mhz på gpu og 1600 på minne. Volten er på 1.450. Ble mye mindre varme, kunne skru ned viften med 40%. Så hører den nesten ikke ;)..

Sablabra: Er fortsatt denne volten farlig med høy varme? Kommer ikke over 70 grader i hvertfall.. :) Så tror dette skal gå bra  :hmm:

6154458[/snapback]

 

Nei da, det går fint :) . Men om du ikke hører vifta på 60% eller hva det er du har, så er du faen meg døv! :tease:

 

pizzafordi: Om du har 1 eller 2gb minne har ikke en dritt å si i 3dmark 05/06! De fleste nye spill nå drar nytte av det.

Lenke til kommentar

hæhæ xD.. 60% gående ja ^^ Men jeg har 6 andre vifter i maskinen oxo :) Pluss viftene i psu,cpu og skjermkort da seff.Så jeg har ganske så mye støy ;). I natt sovnet jeg faktisk med skjermkort vifta på 100% :D

Endret av S1rre
Lenke til kommentar

Har nettopp flasha til PE. kom rart bilde, men klarte akkurat å se igjenom det og trykke ok. Så no står den på 695/792 i catalyst. Har prøvd "automated clock configuration" men klarer ikke mye før VPU bryter inn... Kjører ihvertfall stabilt på 695/792... Ingen serlig temp økning heller...

 

Hvordan fikk du den opp i 790 mhz? ka står volten på etter PE flashinga? (Har ikke installert atitool, har bare catalyst...)

Endret av ryggemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...