3000 Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 (endret) Skaffet meg for 2 dager siden denne mobilen, var et innpulskjøp. Har lenge hatt lyst på denne mobilen og da eg så den til en okay pris slo eg til. G7050 er en relativt gamel mobil har vel vært på markede i ca.2 år nå og spesifikasjonene til denne mobilen er rimelig laber, og er vel egentlig en utgodt model du mest sannsyneligvis ikke vil finne i din lokale mobilsjappe. hvorfor kjøpte eg an? pga. design og størrelse og vekt. DESIGN OG KVALITET: G7050 er en slider mobil men imotsettning til alle andre mobiler på markede ligger tastaturet OVER skjermen og kan dras ned. Det positivet med dette er at skjermen ligger beskyttet i sammenklappet modus samt mobil blir veldig liten. Men tastaturet dekker ikke hele skjermen det er plass helt øverst til å vise klokke signal og batteri samt om du har fått melding eller blitt oppringt. Det som ikke er så bra er at i åpen modus er mobilen ikke den behagligste å bruke i og med at det utskyvbare tastaturet føles litt "missplaced" i mangel på et bedre ord.. Designet synes eg er virkelig stillig, og som sagt i sammenklappet modus er mobilen svært liten. Er det noe eg kan klage på er det den utvendige antennen, men det glir godt inn i mobilens design så et stort ankepunkt er det ikke for meg. lg`en er og belagt i en stillig sølv finnish som gjør at ser ganske eksklusiv ut. Når det gjelder kvalitet på mobilen er heller tingene litt mer dystre.. Mobilen ser mer eksklusiv en den er og føles som en liten plastikk klump i hånden, en veldig stillig plastikk klump riktig nok. Tastaturet som kan slides opp og ned føles veldig sårbart( er ganske tynn plastikk ) og mister du den i asfalten tror eg løpet er kjørt for den biten.. Slide funksjonen virker og som den kan bli slitt ganske fort ved langvarig bruk.. best å være litt moderat med slidingen.. Når det gjelder knirking synes eg mobilen er ganske bra, lager ikke mye lyd og bakdekselet som forøverig batteriet sitter fast i, sitter som klistret til mobilen og er ganske lett og ta av og på. Veldig viktig for meg da eg hater mobiler med løst bakdeksel som knirker, hatt for mange av di. Tastene på mobilen er helt greie, da snakker eg om tall tastene, navigasjons tastene er desverre en annen historie, di er for små og spesielt ok knappen i midten er alt for liten og sitter for dypt nedi. Med andre ord har du store pølsefingre kan du glemme og betjene mobilen effektiv.. Alt i alt er eg meget fornøyd, som sagt eg synes mobilen er svært stillig og dette trekker opp helheten ganske mye for min del. TERNINGKAST 5. SKJERM OG MENYER: Skjermen på G7050 er på 128*160 pixler og kan vise 65000 farger og har en grei størrelse, og til å ha sånne specs synes eg den er ganske god utenom når du skal bruke kamera søker.. Da blir bilde ganske blast og fargeløst, om du ikke er ute i strålende solskinn.. Saken er et skjermen er en UFB skjerm og disse er ikke like fargesterke som en TFT skjerm. Menyene er helt greie, minner om oppsettet til fx. SE eller samsung, selv om det ikke er like bra.. Men mye bedre en forventet på forhånd. Ikonene er og relativt stillige og utnytter skjermen. TERNINGKAST 4. KAMERA MINNE OG LYD: Kameraet på lg`en er et VGA kamera og det er ganske dårlig spesielt i disse megapixler tider, det er der for brukes til å ta useriøse bilder du ikke har tenkt til å ha noen andre steder en på mobilen. Mobilen har eller ikke video opptak men det er like greit når man tenker på det som er det verste med hele mobilen, den er kunn utstyrt med 1,3 megabyte minne! Og når minne på forhånd er inndelt slik at man ikke har fx. mer en 500 kb for til å lagre bilder så er den siste spikeren i kisten satt. Dette betyr du får lagret under 10 bilder i VGA oppløsning! Angående lyd så støtter den 40 polyfoniske lyder noe som var stort for 2 år siden når den kom ut, sier seg selv at mp3 støtter den ikke. Bør kansje leggetil at nei LG G7050 støtter ikke minnekort. Talekvalitet er delt i to, på den enesiden kan du høre di du snakker med veldig godt og det er da synd det ikke gjelder den andre veien. For du må nesten skrike inn i microfonen for at mottakeren skal kunne høre deg. Med andre ord å ha en telefonsamtale i offentlighet blir pinlig og enda mer irriterende for folk rundt deg. Ikke bra. Du kan ringe med mobilen selv om tastaturet er oppe eller nede. TERNINGKAST 2. BUNDEL: Bundelen er til G7050 er innponerende her får man med datakable samt pc synk softvare på cd selvsagt og handsfree, slett ikke gale med tanke på at om du finner mobilen noen steder nå burde den være veldig billig. På softvare cd` en finner du og en haug med ringe lyder (ca. 150 forskjellige) og bilder. Samt et par spill i rimelig trist kvalitet.. TERNINGKAST 6: KONKLUSJON: Som sagt dette er en en utgodt model som ble lansert i norge for ca. 2 år siden og eg har derfor ikke vært så hard mot den i denne minitesten min, hadde det komt en mobil ut idag med kamera og kun 1,3 megabyte minne uten støtte for minnekort utvidelse hadde det blitt ramaskrik, og sannsyneligvis slakt om eg hadde gjort en test av den. Men eg kjøpte nå denne mobilen som et supplement til min nokia N90, som folk vet er stor tung og dyr. Og den er veldig grei å bruke der eg ikke vil ha med min N90 ( av frykt for å miste den ) og på fest. Eg gir den da en sterkt 4`rer totalt sett! Håper Lg lager en remake av denne mobilen da med mye bedre specs Slenger til slutt med et par bilder av mobilen så dere vet hva eg snakker om enjoy! Endret 25. mai 2006 av 3000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå