Raz Skrevet 6. oktober 2002 Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har leid plass hos en webhost og ønsker å flytte databasen (mysql) fra min egen pc over til den nye host'en. Grensesnittet mot databasen er mysqladmin. For meg ser det ut som om jeg der kun har mulighet til å opprette nye tabeller og ikke uploade tabeller som ville vært det enkleste :wink: Er det noen som vet en alternativ måte å få fikset dette på eller må jeg ganske enkelt kjøre en dump av definisjonene av alle tabellene og kjøre dem inn gjennom mysqladmin for så å kjøre alle data inn etterpå? -Raz
Serqevx Skrevet 6. oktober 2002 Skrevet 6. oktober 2002 En MySQL dump hadde vært det letteste ja. Da hadde du fått med alt.
Os|r|s Skrevet 6. oktober 2002 Skrevet 6. oktober 2002 Det finnes ikke noe enklere enn å ta en dump av den gamle databasen for så å kjøre dumpen i den nye..
Xqtor Skrevet 8. oktober 2002 Skrevet 8. oktober 2002 MySQL-Front er et godt alternativ i denne sammenhengen, skulle jeg tro. Her er et eget valg for å importere/eksportere databser og tabeller. Du kan velge mellom data og struktur - eller begge deler. Tror forøvrig siste versjon er 2.2 Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå