combatgonny Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Noen som vet hvordan jeg kan hente ut en url fra en POST? Det går fint med GET, da bruker jeg bare $url=$_SERVER['REQUEST_URI']; Denne funker ikke sammen med POST
allyse Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Skal du hente den fra POST, må du sende den med et skjema
combatgonny Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Skrevet 16. mai 2006 Hvorfor må du absolutt bruke POST? 6114693[/snapback] For jeg har oversteget GET datamengden, litt lang historie men POST kan jo som sagt ha mye mer data i url. Kan kanskje bruke en foreach($_POST osv, men er det noen som har en god ide her?
Mortnf Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Noen som vet hvordan jeg kan hente ut en url fra en POST?Det går fint med GET, da bruker jeg bare $url=$_SERVER['REQUEST_URI']; Denne funker ikke sammen med POST 6114317[/snapback] $_SERVER['REQUEST_URI']; henter jo bare filnavnet til filen du leser, f. eks denne siden ville det blitt /index.php?showtopic=578184 . Jeg går utifra at det er et skjema du sender fra. hvis denne befinner seg på dinurl.com/skjema.php og action fører mot dinurl.com/send.php vil du da at $url skal vise dinurl.com/skjema.php ? hvis det er tilfellet ville jeg lagt til noe slikt: <input type="hidden" name="URL" value="<?= $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>" /> og svaret ville blitt $_POST['URL']; som i det tilfellet ville blitt /skjema.php Derimot, om du vil ekstrakte en/flere url ut av en $_POST[]; kan jeg ikke hjelpe akkurat nå, dessverre.
combatgonny Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Skrevet 16. mai 2006 Det er nettopp filnavnet jeg ønsker å få fatt i. Alt som er bak f.eks index.php?a=b&c=d osv Rart at de ikke skulle ha en post funksjon for å hente dette. Skjemaet som blir sendt er dynamisk oppbygd med dynamiske feltnavn. Disse sjekker jeg opp mot feltnavn som ligger i en database, dette er enkelt fortalt men det er litt mer avansert iom at skjemaet er en matrise/kalkyle. Det funket helt fint til skjemaet ble for stort for å hente det i en GET. Regelen sier at hvis datamengden er mer enn 100 karrakterer så bruker en POST ellers kan en bruke GET Noen som vet hvordan jeg kan hente ut en url fra en POST?Det går fint med GET, da bruker jeg bare $url=$_SERVER['REQUEST_URI']; Denne funker ikke sammen med POST 6114317[/snapback] $_SERVER['REQUEST_URI']; henter jo bare filnavnet til filen du leser, f. eks denne siden ville det blitt /index.php?showtopic=578184 . Jeg går utifra at det er et skjema du sender fra. hvis denne befinner seg på dinurl.com/skjema.php og action fører mot dinurl.com/send.php vil du da at $url skal vise dinurl.com/skjema.php ? hvis det er tilfellet ville jeg lagt til noe slikt: <input type="hidden" name="URL" value="<?= $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>" /> og svaret ville blitt $_POST['URL']; som i det tilfellet ville blitt /skjema.php Derimot, om du vil ekstrakte en/flere url ut av en $_POST[]; kan jeg ikke hjelpe akkurat nå, dessverre. 6116389[/snapback]
combatgonny Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 Funket ikke det heller! Hva med: $_SERVER['QUERY_STRING']? 6116976[/snapback]
combatgonny Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 Denne funker greit: <?php function hent_post_url() { $url=$_SERVER['REQUEST_URI'] . "?"; foreach($_POST as $variabel_navn=>$verdi) { $url.="&$variabel_navn=$verdi"; } return $url; } echo hent_post_url(); ?> Noen som vet hvordan jeg kan hente ut en url fra en POST?Det går fint med GET, da bruker jeg bare $url=$_SERVER['REQUEST_URI']; Denne funker ikke sammen med POST 6114317[/snapback]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå