ticsyboy Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 hei! jeg har veldig lyst til og lage en ftp server, der folk kan laste ned div filer og slikt, ved hjelp av og skrive f.eks http://ticsy.tk ellr noe slikt. jeg vil at jeg kan gi brukere til vennene mine og tildele ver av dem forskelig med gb. (lagringplass) og at alle kan se filene som er lagt ut:P jeg har lastet ned bulletproof ftp server men skjønner ikke en dritt:( pliz hjelp
White Fox Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 (endret) 1) Innstaller og åpner Bulletproof. Deretter går du inn på "General settings" eller noe i den duren og setter opp de innstillingene du vil ha. 2) Lag en mappe som du ønsker at alle skal ha tilgang til, kall denne foreksempel "Shared" og legg den f.eks rett på "C-"harddisken 3) Gå deretter til "User accounts", høyreklikk på venstresiden og velg "New user" eller noe slikt. Da kan du sette opp at alle brukerne skal ha tilgang til "C:/Shared". Sett også opp passord og rettigheter(laste opp, ned osv) for de ulike brukerne. 4) Finn ip-adressen til maskinen din ved f.eks å gå til www.whatismyip.com, sjekk at port 21 er åpen i evt. ruter eller brannmur. 5) Gi ip-adressen til vennene dine og be dem logge inn med brukernavnet og passordet sitt ved f.eks å bruke en FTP-klient som Filezilla. Ikke nøl med å poste hvis noe er uklart. Endret 15. mai 2006 av White Fox
ticsyboy Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 1) Innstaller og åpner Bulletproof. Deretter går du inn på "General settings" eller noe i den duren og setter opp de innstillingene du vil ha. 2) Lag en mappe som du ønsker at alle skal ha tilgang til, kall denne foreksempel "Shared" og legg den f.eks rett på "C-"harddisken 3) Gå deretter til "User accounts", høyreklikk på venstresiden og velg "New user" eller noe slikt. Da kan du sette opp at alle brukerne skal ha tilgang til "C:/Shared". Sett også opp passord og rettigheter(laste opp, ned osv) for de ulike brukerne. 4) Finn ip-adressen til maskinen din ved f.eks å gå til www.whatismyip.com, sjekk at port 21 er åpen i evt. ruter eller brannmur. 5) Gi ip-adressen til vennene dine og be dem logge inn med brukernavnet og passordet sitt ved f.eks å bruke en FTP-klient som Filezilla. Ikke nøl med å poste hvis noe er uklart. 6107797[/snapback] e bruka port 22. pga at når e prøvde og connecte bulletproof, kom det opp at porten 21 var i bruk:P men e finner ikke ut kordan man gjør ditta med mappene:?
White Fox Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 (endret) Når du lager en bruker så kommer det opp en liten firkant hvor man kan fylle inn mappene brukeren skal ha tilgang til. Tror du bare skal kunne høyreklikke der og velge "Browse" eller noe. Endret 15. mai 2006 av White Fox
ticsyboy Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Når du lager en bruker så kommer det opp en liten firkant hvor man kan fylle inn mappene brukeren skal ha tilgang til. Tror du bare skal kunne høyreklikke der og velge "Browse" eller noe. 6107888[/snapback] no har jeg gjort det men va skriver jeg i adresse baren i ie får og se va som ligge ute på min bruker?
White Fox Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 (endret) Tror ikke det er mulig å bruke IE til dette. Last ned f.eks Filezilla og tast inn IP-adressen til serveren og brukernavn og passord. Endret 15. mai 2006 av White Fox
ticsyboy Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Tror ikke det er mulig å bruke IE til dette. Last ned f.eks Filezilla og tast inn IP-adressen til serveren og brukernavn og passord. 6107958[/snapback] men hvordan kan da andre se filene på ftpen??? det er jo det jeg vil! på andre sine ftp servere har jeg sett f.eks www.home.no/ticsyboy og f.eks ticsyboy.tk og slikt jeg gidder ikke og gi passordet til alle for at de skal kunne se filene mine:P
White Fox Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hehe. Tolket det som at du ville sette opp en egen FTP-server på dataen din hjemme jeg. Hvis du vil ha det slik at filene dine ligger på nettet og alle kan laste dem ned så må du sette opp en WEB-server eller bare registrere deg på home. no slik at du kan laste opp de filene du vil og så ligger de på www.home.no/dittbrukernavn
ticsyboy Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Hehe. Tolket det som at du ville sette opp en egen FTP-server på dataen din hjemme jeg. Hvis du vil ha det slik at filene dine ligger på nettet og alle kan laste dem ned så må du sette opp en WEB-server eller bare registrere deg på home. no slik at du kan laste opp de filene du vil og så ligger de på www.home.no/dittbrukernavn 6108008[/snapback] men går det da an at jeg gjør det samme som her på bulletproof altså slik at jeg lager min egen web - server der at alle kan se filene og at jeg gir brukere til folk og slikt?
White Fox Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Nei da må du f.eks bruke apache, men ville bare satt opp på Home.no Er tilbake om ca. 2 timer.
Arne Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Viss du set opp på home, har du jo ikkje ûberstor plass då...
Kadmium Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Nei, men jeg vil tro du vil få generelt bedre hastigheter via home.no.
Goscinny Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Nei, men jeg vil tro du vil få generelt bedre hastigheter via home.no. 6119005[/snapback] Trådstarter snakker jo om å tildele ulike brukere noen gigabyte med plass. Da kan vi vel utelukke home.no. Goscinny
ticsyboy Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Skrevet 17. mai 2006 Nei, men jeg vil tro du vil få generelt bedre hastigheter via home.no. 6119005[/snapback] Trådstarter snakker jo om å tildele ulike brukere noen gigabyte med plass. Da kan vi vel utelukke home.no. Goscinny 6119371[/snapback] er ikke det bare og gjør det samme som home har da?? vilke programmer trenger jeg og slikt kan man tildele plass og brukere med apache da? HJELP:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå