Gå til innhold

DKP/LPS. Quick forklaring?


Anbefalte innlegg

Er i en guild nå og vi lurer på om vi skal prøve oss på ZG/MC, men ingen av oss har peiling på dkp/lps systemene. Hvor kan vi laste de ned? Hvordan fungerer de?

 

Hvor mye dkp/lps burde vi gi i guildens første ZG run? Skal vi gi "x" antal for "y" boss?

 

Jeg vet veldig lite om disse "systemen", så feel free til å forklare det for meg med t-skje :)

 

En ting til: Hva slags addons burde jeg ha som raid leder?

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så vil jeg anbefale at dere går for et Zero-sum dkp system. - Dette er mest rettferdig, og skaper minst problemer internt. - Det vil si at alle items har en fixed price, og at den som har mest dkp da får valget om han vil kjøpe for denne prisen etc. - Så deles alle "tjente" dkp poeng pr boss på de som var med på takedown.

 

Ellers bruker jeg eqdkp for å holde oversikten, samt freddys modifiserte CT_Raidtracker for eqdkp for import fra WOW - veldig enkelt og oversiktlig.

 

Ave andre addons trenger du egentlig ikke så mye, - det er f.eks mulig å bruke Bidmaster (f.eks) for "auksjoner" på multi-class items, og hvis du trenger hjelp til å sette verdi på items (bruk gjerne en liste fra et annet guild, - verdien på tingene har egentlig ingenting å si i et zero-sum system bare de står i forhold til hverandre) kan du bruke Nurfed-DKP addon fra www.nurfedui.com - da får du en verdi for items i tooltips.

 

Har selv satt opp dette, så vet det virker bra.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
Har dessverre ikke snøring på hvordan det funker men vet bare at veldig mange guilds bruker eqDKP. Men jeg "tror" at der er ett addon overfører info fra wow til hjemmesider med eqDKP.

6108367[/snapback]

 

Hmm, den kom ikke opp blant de andre addonsa, under "addons", listen. Før du starter med valgte char.

Lenke til kommentar
Har dessverre ikke snøring på hvordan det funker men vet bare at veldig mange guilds bruker eqDKP. Men jeg "tror" at der er ett addon overfører info fra wow til hjemmesider med eqDKP.

6108367[/snapback]

 

Hmm, den kom ikke opp blant de andre addonsa, under "addons", listen. Før du starter med valgte char.

6108676[/snapback]

 

For å installere eqdkp trenge du grunleggende mysql/ftp/php kunnskaper. Har du ikke dette, har du endel å lese/lære.

 

1: Eqdkp er et web-system som holder orden på dkp/items osv. Alt lagres i en MySql database. Dvs du trenger et hjemmesideområdet med Mysql (og php) support. Les readme filen.

 

Har du litt peiling fra før er dette ganske lett, men har du ingen kunnskap anbefaler jeg det å få noen til å hoste det for deg. Vet det er en på forumet her som driver med slikt. Jeg kan også hoste for litt penger. (koster tid og penger å sette opp systemet/configurere, serverkostnader osv). Send en PM hvis du er interessert.

 

2: For å logge raidsa og legge de til i eqdkp trenger du wow addonen CT_raidtracker(+eq_dkp mod). Da er det bare å copye en datastring fra wow, ut i eqdkp. Dette er relativt enkelt, når systemet er oppe å kjører.

 

 

 

Men det beste rådet er å forhøre seg i guildet, er nok noen der som har peiling.

 

Aktuelle linker:

EqDkp forums. hvordan bruke Ct_Raidtracker + Eqdkp

CT_RaidTracker (Eng/Ger/Fr+EQdkp Modded)

Eksempel på EQdkp side. (med itemstats addon)

 

Edit

Verdier på items:

 

Dette systemet funket fett for oss;

Itemlevel -51 * 7,5 = dkp vaule

Choker of the Fire Lord:

itemlevel: 78 - 51 = 27 * 7,5 = 202,5 DKP.

Våpen koster alltid 100dkp ekstra.

 

MC Bosser er verd 10dkp pr stykk, Ragnaros er 20dkp. 4dkp pr time i MC.

BWL bosser: 15 DKP, nef: 30. 5dkp pr time. osvosv.

 

Med dette systemet kommer nok folk til å få litt mer DKP enn de kan bruke, men er imo et bra system.

Endret av Cx
Lenke til kommentar
Med dette systemet kommer nok folk til å få litt mer DKP enn de kan bruke, men er imo et bra system.

 

 

Og det er den største grunnen til at det ikke er et bra system ;)

6112603[/snapback]

 

Det kommer jo ann på hvor mye wiping det er osv. Hvor mye tid som blir brukt uten loot. Er mulig å finne et system som gir ut akkurat like mye dkp som blir brukt, om du da ikke gir dkp iforhold til hvor mye items som dropper.

 

Blir det for mye dkp tjent i forhold til brukt, er det jo bare å justere prisene på items, evt gi mindre dkp for bosskill og dkp/h

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...