Gå til innhold

Canon eller Casio?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et digitalkamera og lurer veldig på hvilket jeg skal velge. Jeg har lenge hatt lyst på Canon IXUS, så vurderer 55, 60 eller 65. synes de er fine og store skjermer. Men jeg har også sett på Casio EXILIM EX-Z750 eller Z850. De frister med kamera som er raske å starte og med lang batteritid. Noen som har erfaringer med flere av disse som kan hjelpe meg å velge? Hvordan er Canon i forhold på oppstartstid og batteritid? Bildekvaliteten? Mest verdi for pengene?

 

Jeg leste at Casio bare tillater 10 min video-opptak? Er dette tilfelle hos begge de utgavene eller bare Z850?

 

Synspunkter?

Endret av Ma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville personlig gått for Ixus 55 eller 60. Omtrent samme kamera, men ixus 60 har 6 mp over Ixus 55 sine 5 mp. Ikke at d har så mye å si. Ixus 65 har større skjerm, men ikke optisk søker som kan være greit å ha i veldig skarpt sollys. Casio sine modeller er også fine, men optikken er håret vassere på Canon.. ihvertfall på de bildene jeg har sett.

Lenke til kommentar

Rimelig kjappe disse Ixus kameraene :) Jeg opplever ikke hastigheten som noen begrensning, men vet ikke om Casio er bedre. Hastighet er virkelig ikke noe stort emne lenger, da så godt som alle kamera i denne klassen er raske nok. Største forskjellen er på papiret... men forskjellen mellom 0,2 og 0,3 sek. på autofokus har virkelig ingenting å si i praksis.

 

Canon er også kjent for å ha noe bedre bildekvalitet og støyegenskaper enn tilsvarende Casio modeller da Casio gjerne bruker en alt for agressiv oppskarping og fargemetning (bildene blir falske og detaljer ødelegges samtidig som støy fremheves), mens Casio er bedre på batterilevetid.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg er i en situasjon selv.

Jeg er i tvil på om jeg skal kjøpe meg canon ixus 60 eller casio exilim ex-z 600.

Noen som har noen gode råd?

 

Har sett litt rundt på nettet, men blir ikke enig med meg selv.

Casio har jo bedre batterikapasitet, har større skjerm og pleksiglass over selve skjermen, men huset er av plast.

 

Mvh

Chris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...